دیدار 5 عضو دولت  با رئیس جمهور منتخب

دیدار 5 عضو دولت با رئیس جمهور منتخب


به گزارش جام‌جم وزرای دفاع، جهاد كشاورزی و ارتباطات، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس‌كل بانك مركزی با حضور در دفتر حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به صورت جداگانه با رئیس‌جمهور منتخب دیدار كرده‌اند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح كه پیش از این نیز همراه با فرماندهان عالی‌رتبه نظامی برای تبریك پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با رئیس‌جمهور منتخب دیدار كرده بود، در دیدار خود گزارشی از اقدامات و دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف، ازجمله میزان آمادگی دفاعی كشور در مقابله با تهدیدات را ارائه كرد.
وزیر جهاد كشاورزی هم با تبریك پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات 28 خرداد و آرزوی موفقیت برای دولت آینده، گزارشی از اقدامات این وزارتخانه، وضعیت كشاورزی، مهم‌ترین چالش‌ها و مسیرهای پیش روی دولت سیزدهم را برای تأمین نیازهای اساسی مردم از جمله گندم، مرغ و گوشت
 ارائه كرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در دیدارش با رئیس‌جمهور منتخب، با تبریك انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور كشورمان و آرزوی توفیق برای وی و همكارانش در دولت آینده، از وضعیت و اقدامات این وزارتخانه به منتخب ملت گزارش داد.
سید ابراهیم رئیسی نیز با تشكر از اظهار محبت وزرای دفاع، جهاد و ارتباطات و گزارش عملكرد وزارتخانه‌های‌شان، استفاده از تجارب و همكاری همه بخش‌ها برای پیشبرد برنامه‌ها و مأموریت‌های دولتش در خدمتگزاری به مردم و بهبود وضع موجود را مورد تأكید
 قرار داد.

رؤسای سازمان برنامه و بودجه و بانك مركزی هم از دیگر مسؤولان دولت دوازدهم بودند كه برای ارائه گزارش درباره عملكرد سازمان متبوع‌شان به صورت جداگانه با رئیس‌جمهور منتخب دیدار كردند.
محمدباقر نوبخت در دیدار با حجت‌الاسلام رئیسی، ضمن تبریك انتخاب ایشان به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور و آرزوی موفقیت برای دولت آینده، گزارشی از وضعیت كشور و چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم در حوزه‌های گوناگون ارائه كرد.
رئیسی با تشكر از اظهار محبت رئیس سازمان برنامه و بودجه و گزارش وی درباره اقدامات این سازمان و شرایط كشور، بر لزوم تحول همه‌جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأكید كرد و گفت: «دولت مردمی به دنبال آن است كه با تغییر برخی ساختارها و رویكردها، توزیع عادلانه و مدیریت بهینه امكانات و اتكا به توان داخل، وضع موجود را به نفع مردم تغییر دهد.»
اكبر كمیجانی رئیس‌كل بانك مركزی نیز در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، گزارشی از چالش‌های حوزه پولی و بانكی و وضعیت ارزی كشور ارائه كرد.  وی با تبریك پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و آرزوی موفقیت برای دولت آینده، درباره چالش‌های حوزه پولی و بانكی و وضعیت ارزی كشور و مسائل مهم مربوط به بانك مركزی به رئیس‌جمهور منتخب گزارش داد. رئیس‌جمهور منتخب نیز با تشكر از ابراز محبت رئیس‌كل بانك مركزی و گزارش وی درباره نظام پولی و بانكی كشور، بر لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت برای رفع مشكلات این حوزه تأكید كرد. در این دیدار، راهكارهای اصلاح نظام مالی و تأمین منابع ارزی برای تهیه كالاهای اساسی مورد نیاز مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. لازم به ذكر است تاكنون علاوه‌بر نوبخت و كمیجانی، تعداد دیگری از اعضای ستاد اقتصادی دولت از جمله وزرای نفت، صمت و تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز در دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور منتخب، درباره وضعیت كشور و عملكرد این وزارتخانه‌ها گزارش داده‌اند.