ارسال کمک‌های ویژه به سیستان و بلوچستان

ارسال کمک‌های ویژه به سیستان و بلوچستان


در پی افزایش چشمگیر ابتلا به ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان محموله ویژه امدادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به این استان اعزام شد.
 محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: محموله ویژه امدادی و اضطراری ضدکرونایی شامل انواع اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان به این استان ارسال شد. وی افزود: به‌دنبال اعلام وزارت بهداشت درباره آغاز موج جدید شیوع کووید- ۱۹ در کشور و اعلام نیاز برای تجهیزات در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان، محموله ویژه‌ای به ارزش حدودی ۲۰ میلیارد تومان به این مناطق فرستاده شد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در‌باره این محموله گفت: دو میلیون ماسک، 3000 لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، ۵۰ هزار کیت تشخیص، ۱۰۰ هزار بسته معیشتی و پروتئینی، ۵۰ عدد تیوپس، یک عدد اکسیژن‌ساز بیمارستانی به ارزش 5/2 میلیارد تومان، ۱۳۰۰ گان پزشکی و جراحی ۳۰۰۰ دوز داروی ضدکرونای رمدسیویر بخشی از این محموله است.
مخبر عنوان کرد: همچنین بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان سیار کشور نیز که توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخته شده  با امکاناتی نظیر اتاق عمل، بستری بیمار، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و تجهیزات پزشکی و قسمت مختص بیماران تنفسی و کرونایی امروز به سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود./ جام‌جم‌دیلی