مرور و عبور

مرور و عبور

سقوط هواپیمای توپولف در سیبری
یک فروند هواپیمای روسی در منطقه سیبری سقوط کرد و 144 مسافر و خدمه آن کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو این حادثه ساعت 20 سه‌شنبه رخ داد و ساعتی بعد از پرواز این هواپیما هیچ علامت و نشانی از نقطه سفید رادار که نشانگر وجود هواپیما در آسمان مسکو بود، باقی نماند.
ساعتی پس از پرواز زمانی که هواپیما در آسمان سیبری بود خلبان با برج مراقبت تماس گرفت و نقض فنی موتور را اطلاع داد آنها هم موضوع را به نیروهای امنیتی و متخصص گزارش دادند اما به‌رغم چند پیام مبادله شده بین خلبان و برج مراقبت دقایقی بعد صدای وحشتناک ناشی از انفجار به گوش رسید و بعد از آن سکوت مرگبار برقرار شد. (صفحات یک و 14)




بازگشت ای‌تی
خبری که تا چندی قبل به صورت شایعه مطرح بود بالاخره واقعیت پیدا کرد و از سوی استیون اسپیلبرگ تایید شد. این کارگردان قصد دارد در بیستمین سالگرد نمایش عمومی ای‌تی نسخه ویژه‌ای از فیلم را باعنوان تدوین کارگردان روانه سینماها کند. این فیلم 10 دقیقه طولانی‌تر از نسخه‌ای است که 20 سال قبل میلیون‌ها تماشاچی را به سالن‌های
سینما کشاند. (‌صفحه 3‌)




تجلیل از نیم قرن بازیگری کشاورز
به پاس نیم‌ قرن خدمت صادقانه هنری محمدعلی کشاورز، هنرمند توانای کشور در عرصه بازیگری سینما، تلویزیون و تئاتر مراسم تقدیر و بزرگداشتی از سوی سازمان صدا‌و‌سیما در اختتامیه نهمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها برای ایشان برگزار می‌شود.
مهندس ضرغامی، معاون امور مجلس و استان‌های صداوسیما با اعلام این خبر گفت: آثار برجسته و ماندگار هنری محمد‌علی کشاورز در تاریخ هنرهای نمایشی این مرز و بوم برای همیشه جاوندان خواهد ماند. (صفحه 3‌)




اختلاف خداداد با فدراسیون به چین رسید
اختلاف میان خداداد عزیزی با سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال در خبرگزاری چین بازتاب ویژه‌ای داشت.
خبرگزاری شین‌هوا در گزارش خود نوشت: خداداد عزیزی بعد از اختلافات به‌وجود آمده در تیم ملی ایران بازی نخواهد کرد. عزیزی گرچه بازیکنی سرشناس است اما در رک‌گویی و بی‌پرده سخن گفتن نیز شهرت دارد. وی این‌بار بهای سنگینی برای این رک‌گویی می‌پردازد. عزیزی ضمن انتقاد از محسن صفایی‌فراهانی، رئیس فدراسیون فوتبال به وی گفته باید شغل دیگری برای خود پیدا کند چون از فوتبال شناخت ندارد. (صفحه 15)




تصویب سیاست‌های فرهنگی در حوزه مطبوعات
شواری عالی انقلاب فرهنگی در نشستی که ریاست آن را رئیس‌جمهور به‌عهده داشت سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه مطبوعات را تصویب کرد.
در بخشی از این نشست تصویب شد: نقد علمی، بحث منطقی، طرح پرسش در مسائل دینی و نقد و بررسی حکومت در صورتی که موجب تضعیف باورهای دینی و خلل در عمل به احکام اسلام و تعرض به حقوق عمومی نباشد از عنوان اخلال خارج است. (صفحه 16‌)