نسخه Pdf

 وب‌اپلیکیشن‌های پیشرو

چرا کاربران وب اپلیکیشن‌ها را به سایت و اپلیکیشن‌ها ترجیح می‌دهند؟

وب‌اپلیکیشن‌های پیشرو

از سال 2017 بیش از 50درصد از ترافیک اینترنت متعلق به گوشی‌های همراه هوشمند است. در برخی از کشورهای جهان حتی درصدهای بالاتری نیز مشاهده می‌شود. برای مثال کشورهایی مانند هند با 65درصد و نیجریه با 75درصد رکورد بیشترین استفاده از اینترنت با گوشی‌همراه را به خود اختصاص داده‌اند. رشد ترافیک اینترنت و فناوری گوشی‌های همراه، توسعه‌دهندگان وب‌سایت را مجبور کرده ‌روی تجربه کاربری تمرکز کنند. وب اپلیکیشن‌ها سال‌هاست در دسترس هستند ولی در بیشتر مواقع سرعتی کند و قابلیت‌های کمتری از اپلیکیشن‌ها دارند.

وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده نسل جدیدی از اپلیکیشن‌های تحت‌وب محسوب می‌شوند که مرز میان اپلیکیشن‌های موبایل و وب اپلیکیشن‌ها را باریک‌تر کرده‌اند. ویژگی‌های اصلی وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده شامل این موارد هستند:
آنها پیش‌رونده هستند، یعنی می‌توانند در هر نوع مرورگری به‌خوبی کار کنند.
ظاهر و محیط آنها دقیقا مانند اپلیکیشن‌های موبایل است ولی کاربران نیاز ندارند به فروشگاه اپلیکیشن سر بزنند و اپلیکیشنی را نصب کنند.
وب اپلیکیشن‌ها با اجرا در پس‌زمینه گوشی می‌توانند همانند اپ‌های گوشی هوشمند نوتیفیکشن ارسال کنند.
با یک کلیک می‌توانند به خانه گوشی اضافه شوند.
می‌توانند به سنسورهای گوشی هوشمند دسترسی پیدا کنند.
با وب اپلیکیشن‌ها دیگر لازم نیست درباره بارگذاری سرعت صفحه‌ها و مشکلات اتصال نگران باشید زیرا به‌صورت آفلاین نیز در دسترس است. نمونه‌های بسیاری از وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده توسط شرکت‌ها ساخته‌شده و به افزایش قابل‌توجه مکالمات و مشارکت کاربران منجر شده ‌است زیرا وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده نگرانی‌های کاربران را برطرف می‌کند. برخی از دلایلی که کاربران ترجیح می‌دهند از وب اپلیکیشن بیشتر از اپلیکیشن و سایت استفاده کنند عبارتند از:
سرعت کم سایت‌ها، کاربران گوشی هوشمند را خسته کرده ‌است. تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که سایت‌های کند به افزایش سطح استرس کاربران منجر می‌شود. همچنین باعث می‌شود ضربان قلب آنها 38درصد افزایش ‌یابد. براساس گفته‌های محققان استرسی که به کاربر به علت کندی وب‌سایت وارد می‌شود برابر با تماشای یک فیلم ترسناک است.
طبق گفته‌های گوگل، کاربران گوشی هوشمند هنگام خرید، وب اپلیکیشن را بر اپلیکیشن ترجیح می‌دهند.
حافظه محدود گوشی‌ها مهم‌ترین دلیل حذف یک اپلیکیشن است. یک وب اپلیکیشن پیش‌رونده مکان کمتری را اشغال می‌کند و می‌توان آن را به‌صورت آفلاین اجرا کرد.
بیشتر کاربران گوشی همراه هوشمند تمایل دارند از سایتی استفاده کنند که پیشنهادات مختلفی را ارائه می‌دهد.
  معروف‌ترین وب اپلیکیشن‌های جهان
توییتر: وب اپلیکیشن توییتر با آدرس mobile.twitter.com در دسترس است و بیشتر ویژگی‌های یک اپلیکیشن را به کاربران ارائه می‌کند. توییتر یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی دنیا محسوب می‌شود. هدف توییتر از ساخت یک وب اپلیکیشن در سال 2017 افزایش مشارکت و مصرف اینترنت کمتر بود. توییتر با وب اپلیکیشن توانست نرخ پرش خود را 20درصد کاهش دهد و تعداد توییت‌ها 75درصد افزایش یافت.
 فوربز: یکی از بزرگترین روزنامه‌های تجاری با خوانندگان جهانی است. فوربز با هدف افزایش سرعت سایت خود، یک وب اپلیکیشن ساخت. پس از پیاده‌سازی وب اپلیکیشن عمق فعالیت کاربران سه برابر شد. همچنین بازدید سایت 43درصد و بازدید تبلیغات سایت 20درصد افزایش یافت.
 واشنگتن‌پست: این روزنامه مشهور به یک راه‌حل نیاز داشت تا سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را افزایش دهد. پس از ساخت وب‌اپلیکیشن در سال 2016 زمان موردنیاز برای بارگذاری صفحه 88درصد کاهش یافت. همچنین میزان جست‌وجو توسط گوشی‌های هوشمند 23درصد افزایش یافت.
 پینترست: پینترست تحقیقاتی انجام و تشخیص داد که سرعت سایت برای کاربران گوشی‌همراه مناسب نیست. نزدیک به یک درصد از کسانی که سایت پینترست را مشاهده می‌کنند در پینترست یک حساب کاربری می‌سازند یا اپلیکیشن پینترست را نصب می‌کنند. پس از ساخت یک وب اپلیکیشن پیش‌رونده، نرخ مشارکت 60درصد افزایش یافت. همچنین درآمد شرکت 44درصد و زمان سپری‌شده در سایت به‌ازای هر کاربر 40درصد افزایش یافت.
 توماس‌کنت: توماس کنت یک تامین‌کننده ساعت و آثار هنری دیوار در کشور انگلستان است و با اهدافی مانند کاهش زمان بارگذاری صفحه، کاهش نرخ پرش، افزایش ترافیک و ارائه تجربه‌ای بهتر به کاربران خود به ساخت یک وب اپلیکیشن اقدام کرد. پس از پیاده‌سازی وب اپلیکیشن، نرخ پرش 57درصد کاهش و درآمد از ترافیک 79درصد افزایش یافت.
 کوبوتا: کوبوتا یک برند لهستانی کفش است که به‌دلیل وجود برندهای بزرگی مانند نایک و آدیداس از صفحه رقابت ناپدید شد. این شرکت برای زنده‌کردن تجارت خود به یک وب اپلیکیشن نیاز داشت که زمان بارگذاری صفحات آن بالا باشد. پس از ساخت وب اپلیکیشن، زمان بارگذاری صفحه 30درصد و بازدیدکنندگان روزانه 192درصد افزایش یافت.
 تریواگو: تریواگو یک وب‌سایت مسافرتی است که برای یافتن قیمت‌های هتل در اینترنت جست‌وجو می‌کند. این شرکت به یک وب اپلیکیشن نیاز داشت که از اپلیکیشن سریع‌تر باشد و بتواند برای کاربران نوتیفیکشن بفرستد. پس از پیاده‌سازی وب اپلیکیشن، بازدید کاربران 97درصد افزایش یافت.
فلیپ‌کارت : این وب سایت تجارت الکترونیک دریافت که بیشتر کاربران، اینترنتی ضعیف دارند. آنها به یک وب اپلیکیشن نیاز داشتند که این مشکل را حل کند. وب اپلیکیشن نتایج خوبی به دنبال داشت و کاربران زمان بیشتری در وب اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن سپری کردند. همچنین نرخ مشارکت نیز 40درصد افزایش یافت.
وب اپلیکیشن‌های پیش رونده، یک گزینه مناسب با قابلیت‌های اپلیکیشن را برای کاربران فراهم می‌کنند. همچنین حجیم‌نبودن آن برای کاربرانی که حافظه محدودی دارند یا مایل به نصب اپلیکیشن نیستند، یک مزیت عالی محسوب می‌شود؛ بنابراین ساخت یک وب اپلیکیشن پیش‌رونده می‌تواند تجارت شما را توسعه دهد. اگر می‌خواهید همه قابلیت‌های اپلیکیشن در وب اپلیکیشن در دسترس باشد، ممکن است وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده یک گزینه عالی برای کسب‌وکار شما نباشد.
ضمیمه قفسه کتاب