بخاری‌ گازی خانه  را  با  نگین شعله هوشمند کن!

شرکت «نگین شعله زاینده رود» برای تنظیم دمای بخاری و کاهش مصرف گاز سامانه هوشمندسازی بخاری‌های گازی را ارائه کرده است

بخاری‌ گازی خانه را با نگین شعله هوشمند کن!

بی‎تفاوت نبودن به اتفاقاتی که اطراف‎مان می‎افتد می‎تواند جرقه‎هایی برای ایده‎های نو و کارآمد باشد. چیزی که هر روز در زندگی‎مان مورد استفاده‎ است ممکن است با تغییری اندک بتواند به وسیله‎ای کاربردی‎تر تبدیل شود یا حادثه‎ای دردناک زمینه‎ای برای تغییر یک رویه همیشگی باشد. نمونه این اتفاقات در زندگی مرتضی ستاری نجف آبادی رخ داده و او توانسته است با نگاهی تیزبین تلاش کند تغییر موثری در استفاده افراد از بخاری‎های خانگی ایجاد کرده و اختراعی کاربردی را به ثبت برساند. شرکت «نگین شعله زاینده‌رود» اکنون با تولید سامانه هوشمندسازی بخاری‌های خانگی خدمات جالبی را برای کاهش میزان مصرف گاز و جلوگیری از گازگرفتگی‎های رایج ارائه می‎کند.

مرتضی ستاری نجف آبادی درباره نحوه شکل‎گیری ایده اختراعش به جام‎جم می‎گوید: «چند سال پیش یکی از همسایگانمان را بر اثر گازگرفتگی از دست دادیم. این حادثه دردآور باعث شد به این فکر بیفتم که آیا می‎شود کاری کرد که جلوی نشت گاز را از بخاری‎های خانگی بگیریم؟ در این مسیر سعی کردم برای کاهش مصرف گاز سیستمی طراحی کنم.
تحقیق و آزمایش روی قطعات مختلف و طراحی سیستم نهایی مدتی زمان برد اما در نهایت توانستم محصول را در سال 91 به‌عنوان اختراع به‌ثبت برسانم که هم مبلغ قبض گاز را به نصف کاهش می‎دهد و هم سامانه جلوگیری از نشت گاز دارد. بنا بر آمارها در کشور ما حدود 22 تا 23 میلیون بخاری وجود دارد که هر کدام در شبانه روز 10 متر مکعب گاز مصرف می‎کنند، استفاده از سامانه «نگین شعله» این میزان را به نصف می‎رساند و می‌تواند به صرفه‎جویی در مصرف گاز کشور کمک قابل توجهی کند.
این دستگاه چه طور کار می‎کند؟
سامانه نگین شعله دارای یک شیر برقی و سیستم هوشمند است.
این شیر برقی به مشعل بخاری متصل می‎شود و با سیم که در داخل پکیج است، به‌فاصله 3 متری از بخاری به سیستم هوشمند متصل می‎شود.
در نهایت دما را کاربر تنظیم کرده و دستگاه نسبت به دمای محیط و دمای تعیین‌شده بخاری را روشن و خاموش می‎کند.
چه چالش‎هایی در مسیر اختراع نگین شعله بوده است؟
ستاری می‎گوید: «برای اجرایی‌کردن طرح و ایده اولیه‎ام سختی‏‎های فراوانی کشیدم. چون حمایت مالی نداشتم ناچار شدم خانه و خودروی شخصی‏ام را بفروشم و برای این کار هزینه کنم. بعد از کلی آزمون و خطا و قالب‎سازی و زحماتی که برای نهایی‌کردن محصول کشیدیم حدود هفت ماه منتظر نتیجه اداره استاندارد ماندیم.
به نظر می‎رسد در فرآیند رسیدگی اداری به اختراعات و تایید و ارائه مجوز استاندارد، اداره‌ها به شکل جزیره‎ای و بدون هماهنگی کار می‎کنند و به همین دلیل تاخیر زیادی در این مراحل رخ می‎دهد. اوایل که دستگاه را ساخته بودم و مراحل آزمایش را در خانه خودم انجام می‎دادم متوجه شدم مبلغ قبض گاز به شدت کاهش پیدا کرده و تقریبا به نصف مبلغ همیشگی رسیده است.
این اختلاف مبلغ بعد از چند ماه باعث حساسیت شرکت گاز شد و ماموری که برای بررسی کنتور می‎آمد تصور می‎کرد ما کنتور را دستکاری کرده‌ایم! متاسفانه من هم به‌دلیل نبود اعتمادی که در این مواقع به وجود می‎آید نتوانستم از اختراعم بگویم چون هنوز مراحل ثبت و معرفی آن به بازار را انجام
نداده بودم.»



مزایای سامانه هوشمندسازی نگین شعله

کاهش محسوس میزان گاز مصرفی بخاری
یکی از مهم‎ترین ویژگی‎های دستگاه هوشمندسازی نگین شعله، صرفه‎جویی در مصرف گاز است و می‎تواند
50 تا60 درصد مصرف گاز مصرفی واحد را کاهش دهد اما چطور مصرف کاهش
پیدا می‌کند؟
در واقع نگین شعله می تواند با امکان تنظیم دما و قطع‌کردن بخاری در زمانی که به دمای معین رسید، از روشن بودن بخاری و مصرف بی‌رویه گاز در شرایطی که خانه کاملا گرم شده است جلوگیری کند.
گارانتی طولانی مدت
بعد از تحویل محصول توسط پست، 15 روز تست رایگان برای نگین شعله در نظر گرفته شده و در صورت عدم رضایت بعد از تحویل محصول، کل مبلغ به خریدار بازگشت داده می شود.
گفتنی است نگین شعله 36ماه ضمانت بدون سوال هم دارد و مصرف‌کننده می تواند با ارسال سریال به سرشماره  10004329  گارانتی را  فعال کند.
جلوگیری از نشتی گاز
متاسفانه نشت گاز در هر سال می‌تواند خطرات زیادی را برای افراد ایجاد کند، اجاق‎های گاز و آبگرمکن‎ها در فصول گرم و بخاری‎های مصرفی در واحدهای مسکونی به‌دلیل نشت گاز در فصول سرد باعث مرگ افراد می‎شوند اما با استفاده از سامانه هوشمند نگین شعله، خطر گازگرفتگی به‌ کلی از بین می‎رود و ایمنی بخاری تضمین می‎شود. این سیستم می‎تواند با کمک حسگرهایش گاز نشت کرده را تشخیص داده
و بخاری را خاموش کند.
کم حجم بودن
ابعاد دستگاه خیلی بزرگ و جاگیر نیست و فقط حدود 20 سانتی متر طول و 4سانتی متر عرض دارد.
توانایی ادامه کار در قطعی برق
برخلاف اغلب سیستم‎های هوشمند گرمایشی که در نبود برق از کار می‎افتند این سیستم با ویژگی‌هایی که در برد الکترومکانیکی آن وجود دارد می‎تواند کار کند.
بازه دمایی حساس‌تر نسبت به نمونه خارجی
 نمونه‎های خارجی این محصول برای نگهداری دما در یک عدد مشخص حساسیت کمی داشت اما دستگاه نگین‌شعله تا محدوده 3/0 درجه سانتی‎گراد قابلیت تنظیم دما را دارد.