بدون تیتر

بدون تیتر

رضا اردکانیان، وزیر نیرو: امیدواریم با عبور از موج گرما به‌ویژه از دوشنبه پیش‌رو همراهی مردم نیز با وزارت نیرو به اوج برسد و بتوانیم با مجموعه ظرفیت باقیمانده در مدار، بقیه تابستان را پشت‌سر بگذاریم؛ البته در شرایط کمبود برق صنایع بزرگ به‌خصوص سیمانی‌ها و فولادی با وزارت‌نیرو همکاری داشتند و فعالیت شیفت‌شب صنایع با ۷۰درصد ظرفیت را آغاز کردیم به‌خصوص برای شرکت‌های سیمانی تا لطمه‌ای به صنعت و تولید وارد نشود اما اکنون موج گرما تقریبا تمام‌شده و در جنوب، جنوب‌شرق و بخشی از نواحی شمالی باید برای مقابله با بارندگی‌ها آمادگی داشته باشیم.
 مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس: کمبود سیمان و گرانی میلگرد، پروژه‌های عمرانی پردیس را دچار چالش کرده و دراین‌خصوص از وزارت صنعت می‌خواهیم اقدامات لازم را انجام دهد. درحال‌حاضر با کمبود شدید سیمان در سایت‌های مسکن مهر روبه‌رو هستیم.
 مهرداد جمال‌ارونقی، معاون فنی گمرک ایران: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۴میلیون و ۸۵۸ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، برنج، شکرخام، روغن خوراکی، سویا، کنجاله، ذرت و جو در بندر امام‌خمینی(ره) تخلیه‌شده که در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته ۷درصد افزایش نشان می‌دهد و اکنون همه تشریفات اداری و گمرکی 4/1میلیون تن کالای اساسی در بندرامام(ره) انجام‌شده و آماده حمل از این بندر است ولی حمل کالاهایی که در فضای غیرمسقف و باز نگهداری می‌شوند در اولویت هستند. از این رو تصمیم گرفته شد به رانندگانی که پنج‌سرویس از بندرامام(ره) به استان‌های دیگر بارگیری کنند، دو حلقه لاستیک یارانه‌ای، اعطای روغن به قیمت کارخانه و تهیه سوخت برای آنها در نظر گرفته شود.
 عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران: عراق، افغانستان، حوزه CIS، شمال آفریقا و حوزه خلیج‌فارس، عمده کشورها و مقاصد صادراتی لوازم‌خانگی ایرانی را تشکیل دادند و طبق آمارهای موجود از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 34درصد صادرات لوازم‌خانگی افزایش‌یافته که ارزش آن 54میلیون دلار برآورد شده؛‌ البته برخی محصولات ایرانی نظیر آبگرمکن دیواری به اتحادیه اروپا به‌ویژه ایتالیا نیز صادر شده است.
 غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی: آیین‌نامه مربوط به راننده محوری با همکاری نیروی انتظامی تهیه و در صورت تصویب هیات‌دولت ابلاغ می‌شود که براساس آن تخفیف بیمه به راننده تعلق می‌گیرد که در حال تبادل داده‌ها در این زمینه با نیروی انتظامی هستیم، براین‌اساس اگر صاحب خودرو وسیله نقلیه‌اش را بفروشد تخفیف بیمه برای او محفوظ می‌ماند یا می‌تواند آن را به خانواده درجه‌یک خود انتقال دهد اما این تخفیف بیمه قابل‌انتقال به خریدار خودرو نیست و راننده حتی اگر مدت طولانی خودرو نداشته باشد تخفیف بیمه برای او معتبر می‌ماند.