به وقت المپیک

به وقت المپیک

نوله در المپیک توکیو

نواک جوکوویچ، تنیسور صربستانی اعلام کرد در بازی‌های المپیک تابستانی توکیو شرکت می‌کند. جوکوویچ در این باره گفت: بسیار مفتخرم که به توکیو می‌روم و در ترکیب تیم‌ملی صربستان برای کسب مدال المپیک مبارزه خواهم کرد. همواره برای من بازی در ترکیب صربستان یک لذت و انگیزه بوده است. همه تلاش خود را به کار می‌گیرم تا هواداران خوشحال شوند.
هشدار باخ به ورزشکاران المپیک
توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به ورزشکاران بازی‌های تابستانی توکیو هشدار جدی داد. به گزارش تسنیم، باخ گفت: می‌خواهم ممنوعیت اعتراضات سیاسی را به ورزشکاران در آستانه آغاز المپیک توکیو یادآوری کنم. مراسم اهدای جوایز و مدال‌ها را برای اعتراضات سیاسی یا هر نوع اعتراض دیگری در نظر نگرفتیم. این مراسم به خاطر افتخارآفرینی و موفقیت ورزشکاران المپیکی است و جایگاهی برای ابراز نظرات شخصی نخواهد بود.
چین با 777 نفر در المپیک

کمیته ملی المپیک چین اعلام کرد کاروان ۷۷۷نفری را به بازی‌های المپیک توکیو اعزام می‌کند. این بزرگ‌ترین کاروان اعزامی آنها به بازی‌هایی بوده که در کشورهای دیگر برگزار می‌شود. از میان ۷۷۷ نفر، ۴۳۱ نفر را ورزشکاران تشکیل می‌دهند که شامل ۲۹۸ ورزشکار زن و ۱۳۳ مرد هستند. تعداد ورزشکاران چینی در المپیک توکیو نسبت به دو المپیک قبلی افزایش داشته است. در این کاروان ۷۷۷ نفره چین، ۳۰۷ نفر به عنوان مربی، سرپرست، پزشک و ۳۹ نفر به عنوان همراه حضور دارند. جوان‌ترین ورزشکار چین ۱۴ساله و مسن‌ترین آن ۵۲ ساله است. میانگین سن این تیم 4/25سال است.
ورزشکار اوگاندایی در توکیو ناپدید شد
یک ورزشکار اوگاندایی در آستانه آغاز بازی‌های المپیک توکیو در ژاپن ناپدید شده است. مقامات محلی و پلیس در تلاش برای یافتن او هستند. جولیوس اسکیتیلوکو، یک ورزشکار ۲۰ساله در شهر ایزومیسانو استان اوزاکا اقامت داشت و زمانی می‌خواستند از او تست کرونا بگیرند، موفق نشدند او را پیدا کنند. او آخرین بار روز گذشته در محل اقامت خود حدود ساعت ۱۲و30دقیقه ظهر توسط یکی از هم‌تیمی‌هایش دیده شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که ورزشکاران فقط مجاز به رفتن به مکان‌های محدود هستند.
جوان‌ترین و پیرترین ورزشکاران المپیک

در حالی که کمتر از یک هفته دیگر به آغاز بازی‌های المپیک توکیو زمان مانده، یک ورزشکار سوری و یک ورزشکار ژاپنی جوان‌ترین و مسن‌ترین ورزشکاران حاضر در این بازی‌ها هستند. خانم هند زارا، ورزشکار 11 ساله اهل سوریه که در مسابقات تنیس روی میز شرکت خواهد کرد، جوان‌ترین ورزشکار در المپیک توکیو محسوب می‌شود. این ورزشکار با برتری چهار مسابقه از پنج دیدار در مسابقات غرب آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد، جواز حضور در المپیک را کسب کرد. از آن طرف، هیروشی هوکتسو 79 ساله، مسن‌ترین ورزشکاری است که امسال در بازی‌های توکیو حضور خواهد داشت. این سوارکار ژاپنی در 28مارس 1941 متولد شده و مسن‌ترین ورزشکار سامورایی‌ها در طول تاریخ المپیک این کشور به شمار می‌رود. وی در المپیک ریو به دلیل بیماری اسبش شرکت نداشت اما سابقه حضور در المپیک 1964 و 1988 را دارد.