نخل‌ها از بی آبی می‌سوزند

نخل‌ها از بی آبی می‌سوزند


 خالد سلطان دایر که مسوول یک گروه جهادی در منطقه اروندکنار است، خود طعم بی‎آبی را چ شیده است. او ساکن یکی از 15‌روستایی است که نه آب شرب دارد و نه سیستم لوله‎کشی. با این وجود اما او در مسیر خدمت‌رسانی با دوستان دیگرش همراه شده است. خالد می‏گوید ‌با وجود حضور مسوولان در منطقه، روستاهایی ‌هستند که فقط ‌ یک‌ساعت آب دارند. به ‌ همین دلیل است که او و دوستانش، با تانکر به روستاها آب می‏رسانند، تانکری که البته با هزینه‎های مردمی تامین شده است.
با این وجود اما مشکلات کشاورزی در مناطق اروندکنار زیاد است. او از کشاورزانی می‏‌گوید که یک سال تمام‌ ‌‌ زحمت کشیده‏‎‌ و به نخل‏هایشان رسیده‏اند اما به دلیل نبود آب  این روزها امیدی به برداشت محصول ندارند. خالد می‏‌گوید: «همه محصولات کشاورزان از بین رفته است.» و به همین دلیل است که رفع مشکلات آبرسانی در استانش را
وعده و وعید می‏داند و معتقد است که بسیاری از مسوولانی که این روزها در استانش حضور دارند، مشکلات کشاورزان را نمی‏بینند. سلطان‎ دایر توضیح می‎دهد که آبرسانی با ‌تانکر راهکاری موقتی است. حل مشکلات آبرسانی خوزستان اما با برنامه‎های بلندمدت قابل حل است و اجرایی شدن طرح غدیر و به کار گرفتن دستگاه‎های آب‏ شیرین‎کن در کانال‌ها می‌تواند مشکلات آبرسانی را حل کند. او ادامه می‎دهد: یک دستگاه آب‎ شیرین‏کن در منطقه اروندکنار وجود دارد، اما هنوز وارد مدار نشده است .
سلطان دایر امیدوار است با استفاده از این آب‌شیرین کن بسیاری از مشکلات بومیان منطقه حل شود. با وجود تمام مشکلات این جهادگر خوزستانی توضیح می‏‌دهد که برخی تصاویری که از اعتراضات خوزستان در شبکه‌‎های خارج از ایران پخش می‏ شود، قدیمی و مربوط به اعتراض‌ها به گرانی بنزین ‌است‌.