نسخه Pdf

جاروبرقی فوق هوشمند

جاروبرقی فوق هوشمند


شرکت سامسونگ به‌تازگی جاروبرقی فوق‌پیشرفته به بازار عرضه کرده که قیمت آن ۱۲۹۹دلار است. البته در ظاهر انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای نیست.
بااین‌حال، قابلیت‌های بسیار پیشرفته آن مانند نقشه‌برداری و مسیریابی لایدا (lidar)،سطل آشغال خودتخلیه‌شونده و فیلتر هپا این قیمت گزاف را توجیه می‌کند. خبرگزاری cnet در گزارشی آورده است: این جاروبرقی رباتیک دوربینی دارد که در تشخیص وسایل و موانع احتمالی روی زمین نظیر ظرف غذای کودکان، اسباب‌بازی و لباس به‌کار می‌رود.  کاربران حتی می‌توانند با استفاده از این دوربین اوضاع خانه را از راه دور زیرنظر بگیرند. از دیگر توانایی‌های جالب این ربات امکان ردیابی لحظه‌ای آن هنگام کار و تعیین نقاط ممنوعه برای اتاق‌هایی است که نمی‌خواهید این ربات به آنجا وارد شود. تمام این ویژگی‌ها در عین هیجان‌انگیزبودن، باعث افزایش قیمت این جاروبرقی هوشمند
شده است.
به‌همین‌دلیل کاربرانی که فقط دنبال جاروبرقی باقابلیت تخلیه خودکار هستند، می‌توانند سراغ Roomba i3 Plus محصول شرکت iRobot بروند که ۶۰۰دلار قیمت دارد. این مدل جاروبرقی قابلیت نقشه‌برداری پیشرفته ندارد و نمی‌توان آن را طوری تنظیم کرد که فقط‌اتاق‌های خاصی را تمیز کند.