سرقت 500 میلیونی از حساب  رمزارز  عمو

سرقت 500 میلیونی از حساب رمزارز عمو

مرد جوانی که با نفوذ به حساب رمز‌ارز عمویش از او
 500 میلیون تومان سرقت کرده بود‌، بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، اوایل خرداد امسال مرد میانسالی با حضور در پلیس فتای استان خراسان‌رضوی با طرح شکایتی گفت: کیف پول دیجیتالش به‌طور ماهرانه‌ای هک شده و رمز‌ارزهایش که ارزش 500 میلیون تومانی داشته سرقت شده است.
 شاکی در جریان تحقیقات پلیسی گفت: جشنی را با حضور اقوامم در خانه خود‌ در یکی از محله‌های شهر مشهد برگزار کردم. چند هفته بعد هنگام بررسی وضعیت کیف پول دیجیتالی‌ام متوجه شدم که رمز‌ارزهایم که 500 ‌میلیون تومان ارزش داشت سرقت شده است‌، در حالی‌که رمز کیف دیجیتالی فقط در اختیار خودم بود و احتمال می‌دهم این سرقت از سوی یک هکر انجام شده باشد.
تحقیقات ماموران پلیس فتای استان خراسان‌رضوی ‌برای دستگیری سارق اینترنتی ادامه داشت تا این‌که پی بردند ‌فرد یا افرادی با روشی نامشخص موفق به نفوذ درکیف پول دیجیتال شاکی شده و در یک نوبت رمز‌ارزهایش را به کیف پول دیگری منتقل کرده‌اند. با گذشت بیش از دو ماه از این ماجرا‌، دو روز پیش ماموران رد مرد جوانی که در یکی از محله‌های شهر مشهد زندگی می‌کرد را در این پرونده یافته و او احضار شد. وی مدعی شد که شاکی را نمی‌شناسد و نمی‌داند چه کسی برای او حساب ارز دیجیتالی راه‌اندازی و بیت‌کوین را به آن حساب واریز کرده است.
در ادامه وقتی او در مواجهه حضوری با شاکی قرار گرفت معلوم شد آن دو یکدیگر را می‌شناسند و متهم پرونده برادرزاده شاکی است. با فاش شدن این موضوع‌، متهم اعتراف کرد و گفت:چند ماه پیش عمویم یک دورهمی فامیلی برگزار کرده و من هم یکی از مهمان‌های حاضر در آنجا بودم. در زمینه نرم‌افزارها و فناوری‌های رایانه‌ای اطلاعات زیادی دارم و همین باعث شد که تعدادی از مهمان‌ها از من نرم‌افزارهای کاربردی بگیرند و در گوشی‌های تلفن همراه‌شان نصب کنند. عمویم هم ترغیب شد و خواست که من یکی از نرم‌افزارها را روی گوشی‌اش نصب کنم.
 وی افزود: موقع نصب برنامه‌، متوجه شدم او کیف پول دیجیتال دارد که اطلاعات آن را هک کرده و به گوشی خودم منتقل کردم. در ادامه پی بردم رمزارزهای او 500 میلیون تومان ارزش دارد و وسوسه  سرقت آن به جانم افتاد. چند هفته بعد با نفوذ به حساب عمویم توانستم ارزهای دیجیتال را سرقت و به‌حساب  دیجیتالی که خودم راه‌اندازی کرده بودم انتقال دهم. درصدد بودم در فرصتی مناسب ارزهای دیجيتال را ‌بفروشم و شرایط زندگی‌ام را بهتر کنم که پلیس دستگیرم کرد.