انسجام، ما را به مدال می‌رساند

انسجام، ما را به مدال می‌رساند

بهنام محمودی کارشناس والیبال

 درخشش تیم‌ملی والیبال ایران در نخستین بازی، آن هم مقابل تیمی مثل لهستان ما را امیدوار کرد که شاید این تیم بخشی از موفقیت بزرگ کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو باشد. عملکرد این تیم حداقل در بازی اول مقابل لهستان جای تعریف و تمجید و البته تبریک دارد.
بازیکنان تیم‌ملی ایران مقابل لهستان نشان دادند که چگونه بازی می‌کنند و چطور به میدان می‌روند. آنها آماده هستند، ما این را به چشم دیدیم و خوشحال هستیم. من اکنون راه همواری را پیش روی تیم‌ملی ایران می‌بینیم. ما به عنوان تیم اول یا دوم می‌توانیم صعود کنیم اما بازیکنان تیم باید به این درک برسند چون لهستان را بردند هرگز نباید به این نتیجه برسند که تیم‌های دیگر را دست‌کم بگیرند. ونزوئلا امروز حریف سختی برای ایران نیست اما همین تیم را هم نباید دست‌کم بگیرند. در ادامه راه پیروزی‌های پشت سر هم مقابل تیم‌هایی مثل ونزوئلا، ژاپن‌، کانادا و ایتالیا قابل پیش‌بینی است. اگر تمام این تیم‌ها را ببریم و تیم اول یا دوم گروه شویم آنگاه به تیم سوم یا چهارم گروه دیگر می‌رسیم که فکر نمی‌کنم حریفان چندان قدرتمندی باشند و حداقل هم ردیف تیم‌هایی همچون برزیل، لهستان، آمریکا و فرانسه نخواهند بود. البته کسب این بردهای پشت سر هم کار بسیار سختی است و تمرکز بالایی می‌خواهد و بازیکنان باید نهایت تلاش و از خودگذشتگی خود را نشان بدهند. البته جنگندگی و برنامه داشتن در کنا ریکاوری خوب، عملکرد و بهره‌وری تیم‌ملی ایران را بالا می‌برد و کمک می‌کند تیم آماده‌تری به وجود بیاید تا مقابل حریفان به مشکل نخورد.
اگر به تیم سوم یا چهارم گروه دیگر برخورد کنیم بردن کاملا محتمل است هر چند احتمالات و اتفاقات ورزش را هرگز نباید از یاد برد. به هر حال من این توانایی را در تیم‌ملی ایران می‌بینم که در جمع چهار تیم برتر المپیک توکیو قرار بگیرد. شاگردان آلکنو توانایی این را دارند که دست به کاری تاریخی بزنند و حتی روی سکوی المپیک هم بروند و مدال بگیرند. کار برای کسب مدال سخت اما غیرممکن نیست و بازیکنان ما هم بارها نشان داده‌اند که در سخت‌ترین شرایط می‌توانند بهترین نتایج را بگیرند. تیم‌ملی ایران با انسجام می‌تواند به مدال برسد و در کنارش تلاش خود را در هر بازی بیشتر کند.
در راه رسیدن به این موفقیت تاریخی فقط یک چالش و نگرانی وجود دارد و آن هم این که مبادا کرونا به اردوی والیبال ایران در توکیو سرایت کند و مثلا باعث ابتلای یکی دو بازیکن شود. غیبت هر یک از این بازیکنان چه به دلیل کرونا و چه به دلیل مصدومیت یا هر چیز دیگری چالش بزرگی خواهد بود که باید خیلی مراقب آن بود. در مجموع کرونا و احتمال آلوده شدن به این ویروس چالش بزرگی برای بازیکنان تیم‌ملی والیبال ایران خواهد بود که امیدوارم هرگز این اتفاق نیفتد.
تیم‌ملی والیبال ایران در این دوره از رقابت‌های المپیک می‌تواند تاریخ‌ساز شود و مدال المپیک را بگیرد و امیدوارم تلاش و انسجام تیم ما را به این رویای بزرگ برساند.