مرگ قاتل سریالی زنان قبل از اعدام

مرگ قاتل سریالی زنان قبل از اعدام

رادنی آلکالا، قاتل سریالی کالیفرنیایی در دهه ۱۹۷۰ که ترس و وحشت را بر دل‌های آمریکایی‌ها حاکم کرده بود، قبل از اجرای حکم اعدامش در زندان مرد.  این قاتل سریالی به نام «بازی دوست‌یابی» ‌شناخته می‌شود؛ زیرا او حدود 30 سال پیش در یک مسابقه تلویزیونی به همین نام شرکت کرده‌بود.
اولین قربانی آلکالا، دختر 23ساله‌ای به نام کرایلی بود. وی جزو خدمه پرواز «تی دبلیو ‌ای» بود که آلکالا سال ۱۹۷۱ او را در آپارتمانش مورد آزار و اذیت جنسی قرار داد و سپس خفه کرد. شش سال بعد از قتل کرایلی، این قاتل خشن، دختر 23ساله دیگری به نام هوور را در منهتن به قتل رساند. جسد هوور یک سال بعد در وست چستر کانتی، جایی نه‌چندان دور از خانه‌اش، پیدا شد. در دفترچه هوور نام مردی به نام جان برگر به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسید قاتل بازی دوست‌یابی خود را با این نام به طعمه‌اش معرفی کرده‌باشد. پس از وقوع این قتل‌ها آلکالا به جنوب کالیفرنیا رفت و چند ماه بعد قتل‌های سریالی در کالیفرنیای جنوبی آغاز شد.
قاتل خشن، سال‌های دهه 1970 را با نام مستعار زندگی کرد تا با پنهان‌کردن هویت خود از چنگ پلیس در امان بماند. او در این سال‌ها با اسامی مختلف زندگی کرد و محل زندگی خود را مدام تغییر می‌داد تا این‌که سال ۱۹۷۹ سرانجام به جرم قتل رابین سامسوی 12ساله دستگیر شد. پس از دستگیری اعلام شد او پنج زن و دختر را به قتل رسانده اما در سه مورد از قتل‌ها مجرم شناخته‌شد.
سپتامبر 1980 جلسه محاکمه برای رسیدگی به یکی از پرونده‌های قتل او تشکیل شد. آلکالا به جرم اذیت و آزار جنسی دختر 15ساله‌ای در سال ۱۹۷۸ مجرم شناخته و به ۹ سال زندان محکوم شد. همچنین فیلیپ شاوب، قاضی دیوان عالی اورنج کانتی، آلکالا را به جرم قتل سامسو  مجرم شناخت و به مرگ محکوم کرد. از طرفی دفتر دادستانی منطقه لس‌آنجلس قتل، سرقت و آزار و اذیت جنسی در مرگ پارنتو را به آلکالا نسبت داد و او را در این قتل مجرم شناخت.
همه مطمئن بودند آلکالا به دلیل ارتکاب همه قتل‌ها محاکمه خواهدشد، اما در پانزدهم آوریل ۱۹۸۱ دفتر دادستانی لس آنجلس به قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده آلکالا اطلاع داد که پیگرد قانونی این پرونده قتل امکان‌پذیر نیست؛ زیرا شاهد کلیدی ماجرا سوگند‌شکنی کرده‌است. سه سال بعد دیوان عالی کشور محکومیت آلکالا را در ارتباط با قتل سامسو تغییر داد و اعلام کرد در دادگاه قبلی رسیدگی به این پرونده اطلاعات غلط درباره جنایات جنسی آلکالا در اختیار هیات‌منصفه قرار داده شده‌است. آلکالا برای دومین بار به اتهام قتل سامسو محاکمه شد و در دادگاه عالی اورنج کانتی به مرگ محکوم شد. سال‌ها گذشت تا این‌که در سی‌ویکم دسامبر ۱۹۹۲ دیوان عالی کالیفرنیا حکم مرگ آلکالا را تایید کرد. سال 2012 آلکالا دوباره محاکمه و به جرم قتل «هوور» و «کرایلی» مجرم شناخته و به ۲۵‌بار حبس ابد محکوم شد. در حالی که او در زندان در انتظار مجازات اعدام بود، جان باخت. درباره علت مرگ او گزارشی منتشر نشده اما بر‌اساس اعلام پلیس او به مرگ طبیعی مرده‌است.