انتشار دیجیتال محتوای علمی را  به فرزانگان دانش بسپارید

کارشناسان شرکت خلاق «فرزانگان دانش پویان نامدار» در برگزاری همایش‌های علمی، راه‌اندازی کتابخانه‌های مجازی، مدیریت نشریات علمی و برنامه‌نویسی و ساخت اپلیکیشن‌ برای مجامع علمی و دانشگاهی تخصص دارند

انتشار دیجیتال محتوای علمی را به فرزانگان دانش بسپارید

نشریات دانشجویی جایی برای تبلور اندیشه‌ها، افکار، خرده‌فرهنگ‌ها و سبک‌زندگی دانشجویی هستند که نقش مؤثری در توانمندسازی فکری دانشجویان و تقویت تفکر انتقادی در آنها دارند؛ ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت نشریات علمی و به ویژه نشریات دانشجویی، امکان ارزیابی و هدایت هر چه موثرتر آنها را مهیا می‌کند. نشریات علمی و دانشگاهی همچون ویترینی برای انعکاس دغدغه‌های دانشجویی هستند که راه‌اندازی آنها نیازمند تسهیل امور از سوی مسئولان فرهنگی کشور است. شرکت خلاق «فرزانگان دانش پویان نامدار» از مجموعه‌های خوشنام در این حوزه است که علاوه‌بر ایجاد سامانه مدیریت نشریات علمی، محصولات دیگری نیز در زمینه‌های علمی و دانشگاهی عرضه کرده است.

مریم محمدی، مدیر فروش شرکت «فرزانگان دانش پویان نامدار» است. او در خصوص نحوه شکل‌گیری این مجموعه به جام‌جم می‌گوید: «ما فعالیتمان را از سال 96 آغاز کردیم و از همان ابتدا با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد عرصه نشر علمی و دانشگاهی شدیم. شرکت فرزانگان دانش پویان نامدار با حضور هشت نفر از متخصصان جوان کشور تأسیس شده است.»
با محصولات مؤسسه
«فرزانگان دانش» آشنا شوید
سامانه برگزاری آنلاین رویدادها
 و همایش‌های علمی
سامانه برگزاری همایش‌های علمی به‌صورت آنلاین، از مهم‌ترین محصولات شرکت نشر دیجیتال فرزانگان دانش محسوب می‌شود. یکی از امکانات سامانه برگزاری آنلاین رویدادها و همایش‌های علمی این است که پژوهشگران می‌توانند با استفاده از این سامانه، مقالات خود را به‌دبیرخانه برگزاری همایش ارسال کنند و در ادامه این مقالات از طریق همین سامانه به دست داوران همایش خواهد رسید.
از دیگر قابلیت‌های سامانه برگزاری آنلاین همایش‌های علمی می‌توان به دریافت نتایج داوری مقالات و ارسال این نتایج به شخص پژوهشگر اشاره کرد؛ همچنین محاسبه و اعلام هزینه‌های برگزاری همایش و در صورت نیاز فراهم‌کردن بستر پرداخت آن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه به شمار می‌رود.
کتابخانه آنلاین
محصول دیگر شرکت نشر دیجیتال فرزانگان دانش، کتابخانه آنلاین است که بیشترین کاربرد آن مربوط به دانشگاه‌ها می‌شود. دانشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از این محصول، اسناد و کتاب‌های الکترونیکی، پایان‌نامه‌ها و جزوه‌های استادان را به‌صورت کاملا آنلاین و با رعایت قوانین حقوق مؤلفین و خفظ حق مالکیت و نشر آثار دیجیتال و بدون امکان دانلود، در دسترس دانشجویان قرار دهند.
سامانه مدیریت نشریات علمی
مهم‌ترین محصول مجموعه نشر دیجیتال فرزانگان دانش که گواهی خلاقیت و نوآوری را نیز برای طراحی و عرضه آن در مرداد 98 از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری دریافت کرده است، سامانه مدیریت نشریات علمی نام دارد. این محصول بسیار مفید، اغلب برای دانشگاه‌ها و سازمان‌هایی کاربرد دارد که قصد راه‌اندازی نشریات علمی مختص خودشان را دارند. امکان داوری به‌صورت چندسطحی که از سطح سردبیر و هیأت تحریریه گرفته تا سطح هیأت داوران در سطوح مختلفی ایجاد شده است، از مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه محسوب می‌شود.
از سایر قابلیت‌های سامانه مدیریت نشریات علمی، می‌توان به امکان استفاده از چند داور به صورت همزمان، بازگرداندن مقالات به پژوهشگران، درج اصلاحات در مقاله و همچنین دریافت مقالات اصلاحی، انتشار مقالات در وبسایت مجموعه و دریافت هزینه آن، تعریف سطوح دسترسی جداگانه برای هرکدام از کارشناسان، کارمندان بخش‌های مختلف مانند متخصصان صفحه‌آرایی و سایر مسئولان آن مجموعه اشاره کرد.
اپلیکیشن اندروید پایگاه استنادی علمی ایرانیان
محصول آخر مؤسسه نشر دیجیتال فرزانگان دانش، اپلیکیشن اندروید پایگاه استنادی علمی ایرانیان است. در این اپلیکیشن آخرین مقالات علمی در رشته‌های مختلف، به‌صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و آنها می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن، در اوقات فراغت به‌مطالعه آخرین دستاوردهای علمی بپردازند و سطح دانش خود را به‌روز کنند. اپلیکیشن پایگاه استنادی علمی ایرانیان از طریق فروشگاه‌های اندروید در دسترس عموم قرار دارد و کاربران می‌توانند با جست‌وجوی عبارت «پایگاه استنادی علمی ایرانیان»، این اپلیکیشن را دانلود کرده و روی گوشی تلفن‌همراه‌شان نصب کنند.
چشم‌انداز پیش رو
به گفته محمدی، مؤسسه نشر دیجیتال فرزانگان دانش در حال حاضر علاوه‌بر به‌روزرسانی مکرر و همه‌جانبه سامانه‌ها و محصولاتش، آنها را به کشورهای عراق و افغانستان نیز صادر می‌کند و بریا مثال «سامانه مدیریت نشریات علمی» به طور گسترده در دانشگاه‌های این کشورها استفاده می‌شود.
بنا به گفته‌های مدیر فروش این شرکت، یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که شرکت نشر دیجیتال فرزانگان دانش برای ادامه مسیرش مدنظر قرار داده است، گسترش خدمات این مجموعه در سطوح مختلف علمی و دانشگاهی است تا بتواند تمامی محصولاتش را نه‌تنها به افغانستان و عراق، بلکه به سایر کشورها نیز صادر کند. همچنین از دیگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این مجموعه، می‌توان به راه‌اندازی کتابخانه مجازی برای تمام دانشگاه‌های کشور اشاره کرد تا از این طریق برخی محصولات به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار داده شود.




امکان سفارشی‌سازی
مزیت مهم ماست

مدیر فروش شرکت خلاق نشر دیجیتال فرزانگان دانش، در تشریح ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شرکت می‌گوید: «به طور کلی مجموعه ما آماده ارائه هرگونه خدمات برنامه‌نویسی به مجامع علمی و دانشگاهی است و این امکان را داریم که کتاب‌های علمی را برای پژوهشگران به‌صورت آنلاین یا چاپی منتشر کنیم. مخاطبان اصلی مجموعه ما را شرکت‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها و دانشگاه‌هایی تشکیل می‌دهند که به برگزاری همایش‌ها، مدیریت نشریات و... تمایل دارند.» وی می‌افزاید: «در کنار مؤسسه نشر دیجیتال فرزانگان دانش، شرکت‌های دیگری نیز هستند که خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند؛ اما وجه تمایز اصلی ما نسبت به این‌گونه شرکت‌ها، امکان ارائه خدمات اختصاصی به هرکدام از مشتریان‌مان است. در واقع می‌توان سفارشی‌سازی را همان عامل برتری ما نسبت رقبایمان دانست.»