از کنایه به مجیدی  تا بدرقه کنعانی‌زادگان

در آخرین هفته لیگ برتر فوتبال کشور، چه اتفاقاتی رخ داد؟

از کنایه به مجیدی تا بدرقه کنعانی‌زادگان

لیگ فرسایشی تمام شد. پرسپولیسی‌ها جام را گرفتند و برای پنجمین بار قهرمان شدند. بسیاری از طرفداران این باشگاه به خیابان‌ها ریختند و جشن گرفتند. فارغ از قهرمانی قرمزها، هفته آخر نکات دیگری هم داشت:
رکورد منصوریان
علیرضا منصوریان یک رکورد تاریخی از خود به جای گذاشت. او 6 هفته آخر را با آلومینیوم باخت تا محمد خرمگاه دستیارش از مردم اراک عذرخواهی کند. در هفته آخر این رکورد عجیب می‌توانست برای منصوریان یا فکری باشد. هر دو 5 بازی متوالی باخته بودند. به لطف منصوریان اما رکورد به فکری نرسید. رئیس هیات مدیره آلومینیوم هم دیروز علیه منصوریان موضع گرفت و گفت: «جای هیچ توجیهی ندارد. به شخصه از منصوریان گله دارم. آنچه که انتظار داشتیم اتفاق نیفتاد. بدون اغراق اگر امتیازات زمان رسول خطیبی نبود کارمان خیلی به مشکل می‌خورد.»
خداحافظی نکونام
جواد نکونام سرمربی فولاد گفت فصل بعد دیگر در این باشگاه کار نمی‌کند. او اخیرا با رئیس کارخانه و اعضای هیات مدیره فولاد جلسه داشت و در آن جلسه هم گفت با توجه به شرایط سختی که وجود دارد، جدا می‌شود. یکی از گلایه‌های او این بود که در ظل گرما کار می‌کنند ولی در نهایت اینطور علیه‌اش موضع می‌گیرند. کنایه نکونام به حرف‌های سیروس پورموسوی سرمربی صنعت نفت بود. رئیس کارخانه هم گفت همه جوره پشت جواد هستند. اما گویا حتی این حمایت هم باعث نشده تا نکو از تصمیمش منصرف شود. او بعد از بازی گفت فصل بعد دیگر در اهواز نخواهد ماند. گفته می‌شود این مربی از باشگاه‌هایی چون مس رفسنجان و ذوب‌آهن پیشنهاد دارد.
اشک‌های کنعانی‌زادگان
مدافع قرمزها چند ساعت بعد از بازی با طرفداران پرسپولیس در لایو اینستاگرام صحبت کرد. وقتی حرف از جدایی ‌زد، بغضش گرفت و گریه کرد. از مدت‌ها قبل معلوم بود کنعانی‌زادگان با الاهلی قطر تمام کرده ولی مدام تاکید می‌کرد روحش از مذاکرات خبر ندارد. او شانس آورد که ماجرایش مثل ماجرای شجاع نشد و حالا در جو آرام‌تری قرمزها را ترک می‌کند. واکنش جالب را درباره جدایی او، سمیعی مدیرعامل قرمزها نشان داد: «توفیق پرسپولیسی بودن از کنعانی‌زادگان سلب شد!»
رفع اتهام در نساجی
بازی نساجی و گل‌گهر می‌رفت که حاشیه‌ساز شود. تست کرونای ناگهانی نساجی بدون هماهنگی با ایفمارک و شایعات درباره غیبت دو بازیکن کلیدی این تیم در ترکیب، باعث شد تا ساکت الهامی سرمربی آنها تحت فشار قرار بگیرد. بعضی‌ها می‌گفتند رابطه دوستانه امیر و ساکت می‌توان جریان‌ساز شود ولی سرمربی نساجی نشان داد تمام این تهمت‌ها و دروغ‌ها باد هوا بوده است. نساجی و گل‌گهر مساوی کردند. الهامی بعد از بازی گفت: «هیچ انگی به من و قلعه‌نویی نمی‌چسبد.» اما حرف‌های امیر هم شنیدنی بود. او یکسری‌ها را به خدا واگذار کرد چون اعتقاد داشت ناداوری باعث شد تیمش سهمیه نگیرد.
حرف‌های آقای گل
آقای ضد ستاره هم آقای گل لیگ‌برتر شد. سجاد شهباززاده که کلا در رسانه‌ها نیست و از معروفیت خوشش نمی‌آید، با 20 گل زده این عنوان را مال خود کرد. سجاد 6 گل از گادوین منشا مهاجم گل‌گهر بیشتر زد. او بعد از این اتفاق، چنین حرف‌هایی زد: «مهمترین دلیل این‌که من توانستم این تعداد گل بزنم این بود که بازیکنان خوبی در پشت من حضور داشتند. علت بزرگ آقای گلی من کادر فوق‌العاده، مدیریت و بازیکنان تیم سپاهان بود. ما به جز قهرمانی نتایج خیلی خوبی نیز کسب کردیم.»
تکه به فرهاد مجیدی
سرمربی استقلال بعد از بردهای تیمش به کنایه می‌گفت: «به اینها نمی‌بازم.» منظور او وزارت ورزش و مدیرعامل استقلال بود ولی مهدی شیری مدافع راست قرمزها این را به خود گرفت و بعد از قهرمانی تیمش به کنایه گفت: «من به اینا جام نمیدم!»



رکوردی که پابرجا نماند
رکورد مجیدی و استقلال شکست. به این شکل که بعد از 10 بازی، باختند. آنها آخرین بازی دربی برگشت را به پرسپولیس باختند. بعد از آن فقط یک بار با آلومینیوم مساوی کردند. در جام‌حذفی هم پرسپولیس را در پنالتی‌ها بردند. مجیدی قطعا دوست داشت فصل را بدون شکست تمام کند ولی این اتفاق میسر نشد چون انصافا سپاهان بازی برتری نسبت به تیم بی‌انگیزه فرهاد انجام داد. مجیدی بعد از مسابقه گفت: «بازی بسیار خوبی انجام دادیم، هم از جانب ما و هم از جانب سپاهان، هر دو تیم فرصت‌های زیادی داشتند ولی سپاهان از فرصت‌هایش بهتر استفاده کرد واقعا بدشانس بودیم و از فرصت‌هایمان استفاده نکردیم و اگر خوش‌شانس بودیم می‌توانستیم برنده بازی باشیم.» فرهاد گفت حالا تمام تمرکزشان روی بازی جام‌حذفی مقابل گل‌گهر است.