محمد بنا:  شروع بدی داشتیم

محمد بنا: شروع بدی داشتیم

بنای کشتی فرنگی ایران است. محمد بنا را می‌گوییم، اما گاهی حرف‌هایی می‌زند که با استانداردهای مربی پرافتخار و بزرگی چون محمد بنا فاصله دارد. او دیروز لوپز کوبایی را «غول بی‌شاخ و دم» خطاب کرد و گفت: «فکر نمی‌کردم لوپز کوبایی به کشتی برگردد اما خیلی خوب برگشت و فینالیست می‌شود.»
این‌که حریف دارنده سه طلای المپیک باشد و درباره‌اش این‌طور حرف بزنی کمی عجیب است. لوپز بیشتر از هر کشتی‌گیری در این سال‌ها مدال کسب کرده. از سه طلای المپیکی او در 2008، 2012 و 2016 گرفته تا پنج طلای قهرمانی جهان و البته کوله‌باری از افتخارات قاره‌ای و بین‌المللی دیگر. با شناختی که از بنا داریم، این اظهانظر را می‌گذاریم پای روز پرفشار و سختی که او در توکیو داشت. او پس از شکست علیرضا نجاتی و امین میرزازاده در نخستین روز رقابت‌های کشتی‌فرنگی بازی‌های المپیک توکیو گفت: «آغاز رقابت‌ها که برای ما خوب نبود و شرمنده مردم شدیم. با این حال فکر می‌کنم برای میرزازاده رقابت با رضا کایالپ راحت‌تر از این حریف کوبایی باشد. درباره نجاتی هم باید بگویم او وزن کم کرد. پس از آن با دکتر امیر ساسان و مربیان صحبت کردیم اما شرایطش برنمی‌گشت. یک مقدار هم بد غذاست و هر چیزی نمی‌تواند بخورد و بدنش دچار به هم ریختگی شد. ان‌شاءا... در روز دوم نتایج بهتری بگیریم.»


قرعه گرایی و ساروی
محمدعلی گرایی و محمدهادی ساروی، دو نماینده امروز ایران در کشتی فرنگی حریفان خود را شناختند.
در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست با یوسوانیس پنا فلورس از کوبا کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان بوزو استارسویچ از کرواسی و آیک مناتساکیان از بلغارستان می‌رود. در این وزن 16 نفر حضور دارند.
در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول به مصاف آدم بودجملین از الجزایر می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان کریل میلوف از بلغارستان و جنگ ایلدیم از ترکیه می‌رود. در این وزن 16 نفر حضور دارند. آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در گروه ساروی
حضور دارد.