کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

مامور انتظامی دزفول در درگیری با افراد مسلح به شهادت رسید. ساعت ۲۳ نهم مرداد امسال افراد مسلح در محور شوش - دزفول به سمت گشت خودرویی پاسگاه صفی‌آباد تیراندازی کردند. در این ارتباط مامور انتظامی پاسگاه صفی‌آباد شهرستان دزفول
بر اثر اصابت گلوله و شدت جراحات در این درگیری به شهادت رسید. تلاش برای شناسایی و دستگیری افراد مسلح در دستور ویژه پلیس قرار دارد.
جسد یک کودک چهارساله پس از چهار روز جست‌وجو در رودخانه مارون بهبهان پیدا شد. روز چهارشنبه هفته گذشته یک مادر و کودک چهارساله وی در روستای بدلی از توابع بهبهان در رودخانه مارون غرق شدند که مادر توسط اهالی منطقه از آب بیرون آورده شد، اما کودک در آب غرق شد. خانواده کودک روز پنجشنبه به هلال‌احمر اطلاع دادند و جست‌وجو برای یافتن جسد وی آغاز شد. سه تیم جست‌وجو از هلال‌احمر به منطقه اعزام شدند و سرانجام دیروز یکشنبه دهم مرداد امسال جسد کودک در روستای شیرعلی در رودخانه پیدا شد.
مردی که بعد از جنایت در عنبر آباد متواری شده بود، بازداشت شد. دی سال ۱۳۹۸مردی اقدام به قتل مسلحانه یک مرد جوان در جریان یک نزاع و درگیری دسته‌جمعی در شهر عنبرآباد کرده و پس از وقوع قتل با هویت جعلی به شهرهای همجوار متواری شده بود. سرانجام بعد از دو سال چند روز پیش در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان شناسایی و بازداشت شد. متهم اعتراف کرد بابت اختلاف قبلی او را کشته است.
فردی که به بهانه اختلاف حساب، دو نفر را در کرمانشاه کشته و با زخمی کردن دو نفر دیگر متواری شده بود، بازداشت شد. چند روز پیش، پس از اعلام یک مورد تیراندازی منجر به قتل دو نفر در شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در جریان تحقیقات، هویت قاتل به دست آمد و معلوم شد او به یکی از استان‌های همجوار فرارکرده که جست‌وجوها برای یافتن وی ادامه یافت. سرانجام او در آخرین مخفیگاهش که یکی از شهرهای همجوار بود، بازداشت شد.
قاتل دستگیر شده در تشریح ماجرا عنوان کرد پس از اختلاف حساب با یکی از مقتولان همراه با براداران خود به در منزل وی مراجعه و اقدام به شکستن شیشه‌های منزلش کردیم. طبق اظهارات این فرد، مقتول نیز پس از اطلاع از موضوع همراه یکی از دوستان خود به خانه قاتل مراجعه می‌کند اما به محض رسیدن آنها، قاتل با یک قبضه سلاح کلاشینکف تیراندازی می‌کند که بر اثر آن، هر دوی آنها کشته می‌شوند. این گزارش حاکی است، در این تیراندازی دو نفر نیز مجروح شدند. از متهم یک قبضه سلاح و چهار عدد فشنگ کشف شده است.
سارقانی که بنز پنج میلیارد تومانی را در یکی از محل‌های تهران سرقت و برای خوشگذرانی به بابلسر سفر کرده بودند، بازداشت شدند.
 چند روز پیش ماموران انتظامی کلانتری ۱۲بابلسر هنگام گشتزنی در خیابان به یک دستگاه سواری بنز که با سرعت بالایی در حرکت بود، مشکوک شدند. به آنها اخطار ایست دادند اما سرنشینان خودرو توجهی نکردند و بر سرعتشان افزودند و متواری شدند. سرانجام در جریان این تعقیب و گریز، خودروی موردنظر در یکی از محله‌های شهر متوقف شد. در این مرحله راننده و دو مرد جوانی که همراهش بودند در محاصره پلیس گرفتار شده و پیش از آن‌که فرصتی برای فرار پیدا کنند، بازداشت شدند.
در بررسی اولیه و استعلام از پلیس مشخص شد پلاک خودرو دستکاری و از تهران سرقت شده است. در جریان تحقیقات از متهمان معلوم شد آنها از طریق آگهی فروش خودرو در سایت اینترنتی با مالباخته برای معامله ملاقات کردند که با فریب وی سوار خودروی بنز پنج میلیارد تومانی شده و آن را سرقت کرده و متواری شدند.
سارقان بعد از آن‌که با خودرو در بالای شهر تهران دور دور شبانه کرده‌اند برای تفریح به شهرستان بابلسر رفته بودندکه از سوی پلیس شناسایی و بازداشت شدند. تحقیقات از متهمان در پلیس آگاهی ادامه دارد. قرار شد با هماهنگی قضایی خودروی سرقتی نیز تحویل مالک آن شود.