20 ساله برنزی

امیرحسین زارع در رده‌بندی کشتی‌گیر چینی را شکست داد

20 ساله برنزی



امیرحسین زارع کشتی‌گیر 20‌ساله ایران افتخار‌آفرینی کرد و موفق شد در وزن 125‌کیلوگرم کشتی آزاد المپیک، مدال برنز به دست بیاورد. البته که او با همین سن و سال هم می‌توانست طلا یا برنز را هم به دست بیاورد بی‌شک یکی از کشتی‌گیران آینده‌دار ایران است چراکه در این رقابت‌ها حتی نزدیک بود پریاشویلی گرجستانی و نامدار را در نیمه‌نهایی شکست دهد.
مسیر زارع کلا مسیر سختی بود. او در اولین مبارزه خود مقابل «الکساندر خوتسیانویسکی» از کشور اوکراین قرار گرفت. در این مبارزه زارع حتی یک امتیاز هم به حریف خود نداد و موفق شد با نتیجه قاطع
7 بر صفر او را شکست دهد. در مرحله یک چهارم نهایی امیرحسین مقابل «اگزون شالا» از کوزوو قرار گرفت. در این کشتی هم او حرف اول و آخر را زد و موفق شد با نتیجه 13 بر  2 رقیب خود را از پیش‌رو بردارد. زارع در دیدار ماقبل فینال به «گنو پتریاشویلی » رسید، کشتی‌گیر بنامی که سه عنوان قهرمانی جهان، دو قهرمانی اروپا و یک برنز المپیک را در کارنامه داشت. زارع وقت اول را 3 بر صفر برده بود اما در وقت دوم تجربه به کار پتریاشویلی آمد و موفق شد 6 بر 3 برنده بازی باشد. بدین ترتیب امیرحسین به رده‌بندی  رفت تا برای کسب مدال برنز بجنگد. او دیروز مقابل نماینده چین قرار گرفت و موفق شد او را 5 بر صفر ببرد و برنز المپیک را به دست بیاورد.