نسخه Pdf

سرآشپز

سرآشپز

تعداد بازیکن: 2 تا 6 نفر زمان بازی: 45 تا 60 دقیقه

تا حالا آشپزی کرده‌اید؟ یا اصلا دوست دارید آشپزی کنید؟ فکر می‌کنید می‌توانید آشپز خوبی باشید؟ اگر به نظرتان آشپزی کار هیجان‌انگیزی است پس احتمالا از بازی سرآشپز خوشتان می‌آید.
سرآشپز یک بازی فکری ایرانی است که امین نصری آن را طراحی کرده و بازیکنان در نقش سرآشپزهایی هستند که باید تلاش کنند غذای بهتری را درست کنند. هر بازیکنی که غذای بهتری درست کند امتیاز بیشتری کسب می‌کند و درنهایت برنده می‌شود.
برای شروع به هر بازیکن پنج کارت مواد غذایی اولیه (نان، گوجه، نوشابه، فلفل، کاهو و گوشت) بدهید و از همان کارت‌ها سه تا را بردارید و در وسط و روی صفحه اصلی قرار دهید. سه کارت سفارش غذا رو کنید و در وسط قرار دهید. به هر بازیکن در ابتدای بازی 20 سکه بدهید. هر بازیکنی زودتر صد سکه بگیرد برنده است.
بازی در سه دور برگزار می‌شود و هر بازیکن در نوبت خودش باید یکسری کار انجام دهد.
مثلا شما به عنوان بازیکن از دست خود یک کارت را با یکی از سه کارتی که در وسط قرار دارد عوض کنید. هربار که کارت‌تان را عوض می‌کنید باید یک سکه به بانک بدهید. اگر از کارت‌هایی که در دست‌تان هست چهار کارت با یک محصول باشد می‌توانید به ازای آنها سکه دریافت کنید. با توجه به کارت‌هایی که در دست‌تان دارید یکی از سفارش‌های مشتری را انتخاب کرده و آن غذا را درست کنید. روی کارت‌های سفارش تعداد سکه‌ای که در ازای آن دریافت می‌کنید نوشته شده و اگر بتوانید این محصولات را با کارت طلایی و مواداولیه باکیفیت‌تری تهیه کنید امتیاز و سکه بیشتری دریافت می‌کنید.
ضمیمه تپش
تیتر خبرها