قصه‌های جبهه

همراه با فیلم‌های سینمایی تلویزیون در پایان هفته

قصه‌های جبهه

فیلم‌بین‌ها منتظر باشید که تلویزیون باز هم برایتان در روزهای پایانی هفته پخش فیلم‌های خاطره‌انگیز بسیاری را در نظر گرفته‌است. گرچه با آغاز ماه محرم فیلم‌هایی انتخاب شده با حال و هوای این روزها بی‌ارتباط نیست. با این حال دست‌اندرکاران شبکه‌های مختلف سیما سعی کرده‌اند تا هرچند فیلم‌های تکراری اما تماشایی را برای مخاطبان خود انتخاب و پخش کنند. بنابراین برای اطلاع از زمان و شبکه پخش و نام فیلم‌ها می‌توانید همراه ما باشید.

 انتخاب سخت
فیلم «پرواز در شب» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، جمعه 22 مرداد ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
 قصه: یک گردان نیروهای ایران در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود .چهار نفر از رزمندگان گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک خود را به قرارگاه برسانند. از آن میان سه نفر کشته می‌شوند و یکی خود را به قرارگاه می‌رساند. فرمانده گردان نیز برای تهیه آب آشامیدنی سربازان زخمی، محاصره دشمن را می‌شکند اما کشته می‌شود.
 بازیگران: زنده‌یاد فرج‌ا... سلحشور، علی یعقوب‌زاده، تاجبخش فنائیان، جعفر دهقان، مصطفی لاجوردی، کامران نوروز، اکبر نیکرو  و  سیدجواد هاشمی

 داستان کارگاه میناکاری
فیلم تلویزیونی «خاکستر‌نشین» به کارگردانی وحید پرشاد، پنجشنبه 21‌مرداد ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
 قصه: سامان جوانی است که در کارگاه میناکاری مشغول است. واردات اجناس چینی با قیمت ارزان کارگاه‌های تولیدی را متضرر کرده است و شکایت کارگران نیز موجب شده سامان نتواند کارگاه را سرپا نگه دارد. سامان در ابتدا تصمیم می‌گیرد که کارگاه را بفروشد و دلالی کند ولی نامزد او، یلدا با این کار مخالفت می‌کند و سامان نیز از این کار منصرف می‌شود.
 بازیگران: یوسف تیموری و الناز حبیبی


 شرط حلالیت
فیلم تلویزیونی «قدم خیر» به کارگردانی مسعود فرخنده طینت، جمعه 22‌مرداد ساعت 7 و 40 دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
 قصه: پسربچه برای بردن پیرزن به روستای او می‌آید تا او را برای حلالیت طلبیدن به نزد پدربزرگ خود که پیرمردی در حال مرگ و احتضار است به روستا ببرد و از او برای پیرمرد در حال فوت حلالیت بگیرد. این پیرزن رفتن خود به نزد پیرمرد و حلال کردن او را به شرط و شروطی ازجمله رضایت فرزند پسر و دختر خود می‌داند.
 بازیگران: فریده دریامج، مجید پتکی، مهرانه به نهاد، میلاد حسین‌پور و علی عیسی‌پور


 ازدواج صهیونیستی
فیلم «شکارچی شنبه» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی، شنبه 23‌مرداد ساعت یک و 5 دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
 قصه: در یک بندرگاه اسرائیل، زنی یهودی که پس از مرگ همسرش، با یک مرد مسیحی ازدواج کرده‌است، کودک هفت‌هشت ساله خود را در پی اقدامات حقوقی و اصرارهای زیاد پدربزرگش برای مدت کوتاهی به وی می‌سپارد. پدربزرگ کودک که یکی از سران جریان فکری صهیونیسم است در جواب نگرانی‌های مادر، وعده می‌دهد که او یک ماه بیشتر اینجا نمی‌ماند و پس از آن، کودک با اراده خود هر کجا که خواست می‌تواند برود...
 بازیگران: علی نصیریان، امیریل ارجمند، دارین خمسه، آرسینه سوکیاسیان، مهدی فقیه و سیلوا آندرانسیان



 پرواز ناتمام
فیلم جدید «پرواز جی ال» به کارگردانی شلیندر ویاس، جمعه 22‌مرداد ساعت 14و30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
 قصه: پرواز ای.او. 26 خطوط هواپیمایی هند سقوط می‌کند. در این پرواز افراد مهمی حضور داشته‌اند. شانتانو که افسر ویژه پلیس است همراه گارانگو مأمور بررسی این پرونده فوق محرمانه می‌شوند. شانتو که خانواده‌ای نداشته و در آستانه جدایی از همسرش است، به همه چیز با دیده تردید می‌نگرد. او و گارانگو به محل سقوط هواپیما اعزام می‌شوند اما با واقعیتی غیرقابل باور روبه‌رو می‌شوند.
 بازیگران: آبهای دئول، پانکاج کاپور، ریتیکا انند، پیوش میشرا، راجش شارما و بردلی جی استاکل



زیر آتش دشمن
فیلم «دیده‌‌بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، پنجشنبه 21مرداد ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
 قصه:  ارتباط خط کمین با نیروهای خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیروها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده‌بان جهت هدایت آتش سنگین است. عارفی برای پیوستن به خط کمین و دیده‌بانی باید از مسیری عبور کند که زیر آتش شدید دشمن قرار دارد...
 بازیگران: مهرداد سلیمانی، علیرضا حیدری، غلامرضا علی‌اکبری و اصغر پورهاجریان



 حمله به پاسگاه
فیلم تلویزیونی «ناتمام» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، جمعه 22‌مرداد ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
 قصه: با دستگیری فردی به نام سرلک که قاچاقچی مواد مخدر است سرگرد بهرامی و تیمش درگیر پرونده پیچیده‌ای می‌شوند. در همان زمان به پاسگاه حمله می‌شود. سرگرد بهرامی به ماشینی که سرلک را با آن دستگیر کرده‌اند، مشکوک می‌شود.
 بازیگران: نادر برهانی مرند، فریدون محرابی و امین میری


 برخورد با آهو
فیلم «ایستگاه متروک» به کارگردانی علیرضا رئیسان، جمعه 22‌مرداد ساعت 20و30 دقیقه از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.
 قصه:  این فیلم درباره زوجی به نام مهتاب و محمود است که سال‌ها از ازدواج‌شان می‌گذرد و هنوز صاحب فرزند نشده‌اند. آنها سفری را به قصد زیارت به سوی مشهد آغاز می‌کنند. محمود هنگام رانندگی برای پرهیز از برخورد با یک آهو از مسیر منحرف می‌شود و خودرویش خراب می‌شود. او در جست و جوی تعمیرکار به روستایی می‌رود که ساکنان آن کودکان و زن‌ها هستند.
 بازیگران:  لیلا حاتمی، نظام منوچهری، مهران رجبی و محمود پاک‌نیت



 مزرعه پدربزرگ
انیمیشن سینمایی «پال هیزم شکن و بیب» به کارگردانی لوئیز رز، جمعه 22‌مرداد ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود.
 قصه:  تراویس و خواهر کوچکش ویتنی قرار است به مزرعه پدربزرگش بروند آنها در آنجا مجسمه‌های پال هیزم شکن و گاو آبی او را در جاد می‌بینند و در موردش صحبت می‌کنند. باب و نورمن افراد سودجویی هستند که می‌خواهند املاک مردم را به دست بیاورند و زمانی که می‌بینند مردم راضی به فروش املاک‌شان نیستند دست به هیپنوتیزم مردم می‌زنند باب و نورمن بیب را پیدا کرده‌اند و در نمایشگاه برای جمع کردن مردم دور هم او را به نمایش گذاشته‌اند تا بتوانند همه مردم را یکجا هیپنوتیزم کرده و املاک‌شان را از چنگ‌شان خارج کنند. پال و تراویس به پلیس خبر می‌دهند...



 ماجرای سرقت
فیلم «مکافات» به کارگردانی لوئیس سیلر، پنجشنبه 21 مرداد ماه ساعت یک بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.
 قصه:  جانی استون جوانی است که مورد علاقه فرانک ویلسون فاسد قرار گرفته و درگیر سرقت و قتل می‌شود و ... .
 بازیگران: همفری بوگارت‌، گیل پیج و بیلی هالوپ



 تنها بازمانده
فیلم «اینجا خانه من است» به کارگردانی خیرا... تقیانی‌پور، پنجشنبه 21 مرداد ماه ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
 قصه: این فیلم درباره حمله ارتش بعث عراق به عشایر مختلف عرب از‌جمله عشیره سید‌باقر در بصره و خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی است. بعد از حمله به این عشیره و کشتن تمام افراد، تنها یک پسر‌بچه به نام طاهر جان سالم به‌در می‌برد و با کمک پدرش که او را به رودخانه می‌اندازد در حوالی رود اروند در خرمشهر توسط مردم خرمشهر پیدا می‌شود و به یک یتیم‌خانه در آنجا فرستاده می‌شود. مسؤول آنجا زنی فداکار به نام اکرم است که با همسرش علی آنجا را اداره می‌کنند.
 بازیگران: کامبیز دیرباز، لیندا کیانی و مارال فرجاد