وضعیت آبی‌ها،‌همچنان قرمز است

حرف و حدیث‌ها از بالا گرفتن اختلافات مالی در باشگاه استقلال حکایت دارد

وضعیت آبی‌ها،‌همچنان قرمز است

استقلال به ادعای بازیکنانش «فرصت طلایی» نقل و انتقالات را از دست می‌دهد. دیروز جلسه هیات مدیره باشگاه برای تعیین تکلیف فصل جدید برگزار شد. یکی از موضوعات جلسه «کادر فنی» بود. احمد مددی مدیرعامل استقلال به شدت با فرهاد مجیدی مشکل دارد و این اختلافات، آینده همکاری آنها را زیر سایه قرارداده است. دیروز در جلسه هیات مدیره بحثی درباره جدایی فرهاد نشد اما یکی از مباحث رفتارهای او بود. باشگاه رای به این داد که مجیدی تیم استقلال را ببندد. موضوعی که البته ابهاماتی در خود دارد. مجیدی مطمئن نیست اگر تیم را ببندد، می‌ماند یا می‌رود، بنابراین از باشگاه دنبال تضمین خواهد بود. دیروز مددی بعد از خروج از جلسه درباره نقل و انتقالات گفت: «امروز جلسه هیات مدیره پیرامون لیست تمدیدی‌ها و بازیکنان مد نظر آقای مجیدی بود. با تعدادی از بازيكنان تيم كه در فهرست تمديدی‌ها هستند مذاكره كرده‌ايم و همچنين با بازيكنان ورودی هم رايزنی‌ها و مذاكرات در حال انجام است كه به محض نهايی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.» این حرف‌های او اما با آنچه بعضی بازیکنان استقلال می‌گویند در تضاد است...
 دریغ از یک تماس
مددی گفت با بازیکنان تمدیدی مذاکره کرده‌اند. یکی از این بازیکنان که نخواست نامش فاش شود، به جام جم می‌گوید: «هیچ تماسی با ما برقرار نشده. همه با هم در ارتباط هستیم و از وضعیت یکدیگر اطلاع داریم. آقای مددی یا فرد دیگری از باشگاه تماس نگرفته است.» یکی از مشکلات موجود اختلاف بین بازیکنان و مدیریت است. استقلالی‌ها می‌گویند حاضر نیستند با مددی پای میز مذاکره بنشینند و این یعنی او باید یک نماینده تعیین کند. از طرفی وضعیت خریدهای جدید هم مشخص نیست. مجیدی روی سه بازیکن فولاد یعنی آقاسی، زبیر نیک نفس و صابر حردانی نظر دارد و نام‌شان را در لیست قرارداده است. او همچنین ابوالفضل جلالی و آرمین سهرابیان را می‌خواهد. قاسمی‌نژاد پدیده هم در لیست فرهاد حضور دارد. در این بین شایعاتی درباره خداحافظی سیدحسین حسینی یا سیاوش یزدانی از جمع آبی‌ها به گوش می‌رسد که بعضی‌ها آن را بازار گرمی می‌دانند.

سقف 4 میلیاردی
استقلال در چند سال گذشته تیمی گرانقیمت بدون سوددهی بوده است. پرسپولیس اگر هزینه کرده، در عوض دو نایب قهرمانی در آسیا گرفته و 5 بار متوالی قهرمان لیگ برتر شده است. این در حالی است که استقلال آخرین بار با وینفرد شفر جام حذفی را فتح کرد. فصل گذشته سازمان بازرسی کل کشور روی قرارداد بازیکنان دست گذاشت و از مددی خواست تا رقم‌ها را کاهش دهد. همین مساله باعث اختلاف مدیرعامل و بازیکنان شد. گویا امسال هم این حساسیت وجود دارد. خبرهای موثق از داخل باشگاه حکایت از آن دارد احمد مددی به بازیکنان اعلام کرده سقف قرارداد‌شان 4 میلیارد تومان است. همین حالا اما قرارداد اکثر بازیکنان نامی استقلال به مراتب بیشتر از این حرف‌هاست. مثلا اسماعیلی، دانشگر، وریا غفوری، حسینی و... بالای 5 میلیارد قرارداد دارند. طبیعتا آنها تلاش خود را می‌کنند قرارداد بالاتری نسبت به فصل قبل امضا کنند، نه قرارداد پائین‌تر. بازیکن استقلال می‌گوید: «امسال آن طور که ما شنیده‌ایم باشگاه‌های دیگر تا 10 میلیارد هم قرارداد می‌بندند. بعضی باشگاه‌های صنعتی چنین رقم‌هایی را پیشنهاد داده‌اند.» مشکل استقلال و پرسپولیس همین است. آنها می‌خواهند پرستاره باشند و در عین حال در قراردادها صرفه‌جویی کنند اما چند باشگاه صنعتی که مشکلی برای هزینه ندارند، رقم‌های بالایی پیشنهاد می‌دهند. به عنوان مثال مهدی قایدی همین حالا از لیگ‌برتر ایران پیشنهاد بالای 10 میلیارد تومان دارد و این کار را برای استقلالی‌ها سخت می‌کند.