آدرنالین بالا با شروع لیگ جزیره

آدرنالین بالا با شروع لیگ جزیره

 بعد از 82 روز از پایان لیگ برتر انگلیس در فصل گذشته، فصل جدید جذاب‌ترین و هیجانی‌ترین لیگ فوتبال دنیا از فردا شب شروع می‌شود؛ جایی که تیم تازه صعود کرده برنتفورد با هافبک ایرانی‌اش سامان قدوس پذیرای آرسنال در خانه است. یکی از زیباترین بازی‌های فصل هم در همین هفته اول است که منچسترسیتی باید با تاتنهام رو به رو شود. لیگ جزیره به خودی خود جذابیت بالایی دارد؛ حالا امسال با توجه به نقل و انتقالاتی که صورت گرفته، می‌توان منتظر فصلی هیجانی‌تر بود. به بهانه شروع این بازی‌ها، نگاهی به شانس‌های قهرمانی این فصل و دیگر موضوعات جالب انداخته‌ایم.
اصلا حرف عجیب و غریبی نیست که از همین ابتدا باز هم باید من‌سیتی را شانس اول کسب مقام قهرمانی در لیگ امسال جزیره دانست. پپ گواردیولا علاوه بر حفظ اسکلت تیم قهرمان فصل گذشته، توانست جک گرالیش را با 139 میلیون پوند از استون‌ویلا بخرد تا هم میانه میدان تیمش را تقویت کند و هم رکورد گران‌قیمت‌ترین بازیکن انگلیسی لیگ برتر به نام این بازیکن شود. تصور خط میانی سیتیزن‌ها با بودن بازیکنانی همچون
دی بروینه، گرالیش، محرز و فودن برای هر خط دفاعی وحشتناک است. تازه باید این را هم اضافه کرد که سیتیزن‌ها هنوز بی خیال خرید هری کین نشده‌اند و تا آخرین لحظه به دنبال کاپیتان تیم ملی انگلیس برای خط حمله‌شان هستند.
یکی از معدود تیم‌هایی که می‌تواند در این فصل شانه به شانه من‌سیتی رقابت کند، بدون شک چلسی است. توماس توخل بعد از شکست دادن پپ در فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان، خیلی دوست دارد امسال در رقابت لیگ هم مقابل این مربی پیروز باشد. چلسی در نقل و انتقالات زیاد پرکار نبود و فقط به جذب یک بازیکن بسنده کرد که شاید او به نقطه قوت تیم توخل تبدیل شود. آبی‌های لندن برای تقویت خط حمله خود روملو لوکاکو را از اینتر جذب کردند که بی شک بازگشت او به لیگ جزیره، جذابیت بیشتری به بازی‌های امسال می‌دهد.
در این میان، هواداران منچستریونایتد هم به تیم‌شان در این فصل امید زیادی بسته‌اند که به نظر می‌رسد این امید چندان هم بی‌دلیل نیست. سولسشر پروژه ناموفق سال گذشته خود را تکمیل کرد و بالاخره جیدون سانچو را از دورتموند خرید. برای تقویت خط دفاعی و تشکیل یک زوج مطمئن در کنار هری مگوایر، سولسشر سراغ رافائل واران از رئال رفت که به عقیده خیلی از کارشناسان می‌تواند یکی از خریدهای موفق یونایتد در سال‌های اخیر باشد. آماده بودن پل پوگبا در کنار بازیکنان جوانی همچون مک تامینی و گرین‌ وود می‌تواند فصل مطمئنی برای شیاطین سرخ بسازد.
لیورپول اگرچه فصل گذشته و در هفته پایانی توانست در جمع چهار تیم بالایی قرار بگیرد، اما حالا وضعیت این تیم فرق کرده است. یکی از دلایل افت تیم کلوپ در فصل گذشته، مصدومیت فن دایک بود که فصل را از دست داد. او حالا بعد از گذشت 8 ماه دوباره به میادین بازگشته و حضورش در خط دفاع می‌تواند خیال هواداران این تیم را راحت کند. همچنین مثلث خط حمله آنفیلدی‌ها متشکل از مانه، صلاح و فرمینیو هنوز دست نخورده باقی مانده و مطمئنا این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
 ستارگان احتمالی
با توجه به عملکرد فصل گذشته بازیکنان، می‌توان پیش‌بینی در مورد بازیکنان شاخص این فصل داشت. در مورد بهترین مهاجم، بیش از همه نگاه‌ها به سمت هری کین و روملو لوکاکو است. هر دو بازیکن هم فصل گذشته را با بهترین حالت به پایان بردند. کین در تاتنهام آمار 23 گل و 14 پاس گل را به نام خودش ثبت کرد. در آن طرف، لوکاکو هم با 24 گل و 10 پاس گل نقش به‌سزایی در قهرمانی اینتر در سری A داشت.
در مورد ستاره یا بهترین بازیکن هم می‌توان همچون فصل گذشته به عملکرد برونو فرناندز در منچستریونایتد چشم داشت. هافبک پرتغالی شیاطین سرخ از زمانی که در ژانویه 2020 به این تیم پیوست، 80 بازی انجام داده و آمار فوق‌العاده 40 گل و 25پاس گل به نامش ثبت شده است. او امسال هم بدون شک یکی از ستاره‌های لیگ جزیره خواهد بود. در میان بازیکنان جوان حاضر در تیم‌های لیگ جزیره، باکایو ساکا هافبک آرسنال بیش از همه زیر ذره‌بین است. او حالا با 19 سال، تجربه بازی در یورو را هم دارد و می‌تواند چهره اول تیم آرتتا باشد.