حراج یک فیلم برای واکسن

حراج یک فیلم برای واکسن


حقوق معنوی فیلم سینمایی «اولین تولد» به کارگردانی علی عطشانی در قالب فناوری بلاک‌چین به حراج گذاشته می‌شود و ۵درصد از سود این مزایده به تهیه واکسن کرونا برای ایران اختصاص می‌یابد.
به گزارش جام‌جم، این حراج که از جمعه ۲۹مرداد در سایت 1stbonnft.com آغازشده به مدت هفت روز ادامه دارد.
برندگان این مزایده به‌جز دریافت امتیاز معنوی فیلم سینمایی «اولین تولد» یک نسخه از این فیلم را به صورت فیزیکی و با امضای عوامل فیلم دریافت خواهند کرد.همچنین ۵درصد از مبلغ نهایی مزایده به تامین واکسن کرونا برای ایران اختصاص داده می‌شود.
فیلم سینمایی اولین تولد، محصول کمپانی امریکن برایتلایت فیلم پروداکشنز است که ساخته مشترک ایران و هالیوود به‌شمار می‌رود. وال کیلمر و تام برنجر از بازیگران مشهور هالیوودی هستند که در این فیلم بازی می‌کنند. برخی از آثار مشهور این بازیگران عبارتند از: وال کیلمر بازیگر نقش بتمن، رابرت نیپر بازیگر نقش تی‌بگ در سریال فرار از زندان، تام برنجر بازیگر فیلم‌های جوخه و تلقین، دنیز ریچاردز بازیگر سریال فرندز، دومنیک سوان بازیگر فیلم لولیتا، گِرِگ گرانبرگ بازیگر سریال هیروز، ویلیام بالدوین بازیگر فیلم متولد چهارم جولای، کن دویتیان بازیگر فیلم بورات و... .
داستان اولین تولد، نگاهی کمدی به روابط سیاسی بین ایران و آمریکا در بستری خانوادگی دارد. قصه این فیلم درباره دختری آمریکایی به نام کیت است که پدرش از سناتورهای جمهوریخواه مجلس سنا و از مخالفان اصلی ایران است و پسری ایرانی به‌نام بن که پدرش در ایران از مخالفان سرسخت آمریکا و هرگونه توافقی با آنهاست. کیت و بن چند سالی است در آمریکا با هم ازدواج کرده و زندگی آرامی دارند تا این که شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که دو پدر کنار هم قرار می‌گیرند.