چلسی روی نوار آتش

نگاه آماری به این هفته از فوتبال اروپا

چلسی روی نوار آتش

با شروع لیگ ایتالیا در چند روز اخیر، حالا پنج لیگ معتبر فوتبال اروپا کارشان را شروع کرده‌اند. نتایج و اتفاقاتی که در همین مدت کوتاه در این لیگ‌ها رقم خورده، نوید فصلی هیجانی را به هواداران می‌دهد. نگاهی به آمار و ارقام به جا مانده از این هفته لیگ اروپا به خوبی این مساله را تایید می‌کند:

۲
وینیسیوس جونیور این هفته به عنوان بازیکن تعویضی برای رئال به میدان رفت و دو بار دروازه لوانته را باز کرد. او بعد از چیچاریتو در سال 2014، دومین بازیکن رئال است که چنین عملکردی را از خودش به جا می‌گذارد.
 


۴
میسون گرین‌وود این هفته هم برای یونایتد گلزنی کرد تا چهارمین بازیکن
زیر 20 سال در تاریخ لیگ‌برتر باشد که در دو بازی ابتدایی لیگ برای تیمش گلزنی می‌کند.
 


۵
پل پوگبا این هفته هم برای منچستر پاس گل داد تا به تنها بازیکن در تاریخ لیگ‌برتر تبدیل شود که در دو هفته ابتدایی فصل، پنج پاس گل از خودش به جا گذاشته‌است.
 

۱۰
ممفیس دیپای با گلی که این هفته به اتلتیک بیلبائو زد، تنها بازیکن طی 10سال گذشته در بارساست که توانسته در دو بازی ابتدایی فصل روی حداقل یکی از گل‌ها تاثیر مستقیم داشته‌باشد.
 


۱۵
هاکان چالهان اوغلو در اولین بازی‌اش برای اینتر هم پاس گل داد و هم گلزنی کرد. آخرین باری که یک بازیکن چنین عملکردی داشت، سال 2006 بود که زلاتان ابراهیموویچ برای میلان بازی کرد.
 


۲۰
با شکست آرسنال مقالب چلسی در دربی لندن، میکل آرتتا با توپچی‌ها به رکورد 20 شکست بعد از 60 بازی رسید. برای آن‌که بدانیم عملکرد آرتتا تا چه اندازه بد بوده، باید به این نکته توجه داشت که آرسن ونگر بعد از
116 بازی به 20 شکست در آرسنال رسید.
 


۲۷
با تساوی یک بر یک منچستر یونایتد با ساوتهمپتون، این تیم به رکورد 27بازی بدون باخت خارج از خانه رسید. حالا شیاطین‌سرخ با رکورد توپچی‌ها در سال 2004 برابر شده‌اند.
 


۴۸
ویرجیل فن دایک این هفته و در بازی مقابل برنلی، چهل و هشتمین بازی‌اش را در آنفیلد انجام داد. نکته جالب این است که او هرگز در این 48 بازی خانگی شکست نخورده است.
( 43 پیروزی و پنج تساوی )
 


۵۰
ژوزه مورینیو در اولین بازی روی نیمکت رم به پیروزی رسید تا پنجاهمین بردش در سری A را جشن بگیرد. او بعد از 77 بازی به این تعداد برد رسید و از این حیث زودتر از تمام مربیان سری A به این مرحله رسیده‌است.
 

۹۳ درصد
در شب پیروزی 5 بر صفر منچسترسیتی مقابل نوریچ، بازیکنان این تیم 730 پاس به هم دادند که 684 پاس آن موفق بود؛ به عبارت دیگر 93درصد پاس‌های بازیکنان این تیم سالم بود. طی 17 سال گذشته در لیگ برتر، این آمار بی‌سابقه است.
 


۱۱۴
روملو لوکاکو، صد و چهاردمین گلش را در بازی‌های لیگ برتر به ثمر رساند و با عبور از یان رایت، بیستمین گلزن تاریخ این لیگ شد. او همچنین هشتمین بازیکن غیر انگلیسی است که بیش از 50 گل در لیگ جزیره به ثمر رسانده‌است. از طرف دیگر، این اولین گل لوکاکو در شانزدهمین بازی‌اش برای آبی‌های لندن بود.
 


۳۰۰
هوگو لوریس با بازی مقابل وولورهمپتون، به رکورد 300 بازی برای تاتنهام رسید و در تاریخ این باشگاه رکورددار شد. پیش از این، دارن اندرسون با 299 بازی در صدر بود.