سریال «رعد و برق» در مرحله تدوین

سریال «رعد و برق» در مرحله تدوین


تهیه‌کننده سریال «رعد و برق» با بیان این‌که هنوز قسمت‌هایی از تصویربرداری و مراحل پس از تولید این مجموعه باقی مانده‌است، زمان آماده‌سازی و پخش را مهرماه پیش‌بینی کرد.
داوود هاشمی، تهیه‌کننده رعد و برق درباره روند آماده‌سازی این سریال توضیح داد: ما هنوز در مرحله پس‌تولید هستیم و پلان‌های باقیمانده را تصویربرداری می‌کنیم. بچه‌های جلوه‌های ویژه، تدوین و صداگذاری همچنان مشغول کار هستند. خودمان هم فکر نمی‌کردیم حجم جلوه‌های ویژه‌مان آن‌قدر زیاد باشد. او درباره زمان پخش سریال رعد و برق به ایسنا عنوان کرد: وقتی از جدول‌پخش رمضان کنار رفتیم و به ایام محرم نزدیک شدیم، دیگر موضوعیتی نداشت که این سریال پخش شود. بعد از محرم باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. ما داریم تلاش می‌کنیم اما زمان پخش را باید خود مجموعه صداوسیما مشخص کند. حالا که وقت داریم تلاش می‌کنیم کار را باکیفیت کامل کنیم؛ روی افکت و صداگذاری با حساسیت کار می‌کنیم تا ان‌شاءا... سریال باکیفیتی داشته‌باشیم. هاشمی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور قسمت‌های سریال رعد و برق را تحویل دهیم و کار را آماده کنیم. اگر تلویزیون زمان پخش را در مهرماه در نظر بگیرد، کار می‌تواند تا آن موقع آماده شود.
هاشمی یکی از دلایل تاخیر در ساخت این مجموعه تلویزیونی را درگیری برخی عوامل سریال با کرونا و تعطیلی‌های چندهفته‌ای برای بهبود آنها عنوان کرد و گفت: ماه پیش، ما نزدیک به ۱۰ روز در تهران و در داخل استودیو تصویربرداری کردیم و فکر می‌کنم در این ماه هم باید ۱۰ روزی تصویربرداری کنیم. همه چیز به‌هم پیچیده‌است؛ این فیلمبرداری که الان باید در شهریور انجام دهیم را باید ماه گذشته انجام می‌دادیم اما بچه‌های تدارکات و بچه‌های صحنه کرونا گرفتند و مجبور شدیم 20-15 روزی کار را عقب بیندازیم تا وضعیت جسمی‌شان خوب شود. تهیه‌کننده رعد و برق درباره دیگر دلایل تاخیر در تکمیل تصویربرداری این سریال افزود: عده‌ای از بازیگران که باید پلان‌های باقیمانده را بازی کنند در جای دیگری درگیرند که لازم است وقت‌شان را هماهنگ کنیم. پروسه پیچیده‌ای است. برای فیلمبرداری پلان‌های باقیمانده خیلی تلاش کردیم که به سدها برویم اما هر کاری کردیم نشد. وضعیت خوزستان قرمز بود و در سد اجازه فیلمبرداری نمی‌دادند. رعد و برق پنجمین سریال تلویزیونی است که بهروز افخمی آن را کارگردانی می‌کند و روایتی از مناطقی است که نوروز سال ۹۸ درگیر سیل شدند.