صبح جمعه متفاوت

روایت کادر درمان بیمارستان رازی اهواز از حضور سرزده رئیس‌جمهور

صبح جمعه متفاوت

 عادت هر روزمان شده است که هنوز از خواب بیدار نشده، گوشی دست بگیریم و سری به کانال‌ها و صفحه‌های خبری برای چک کردن اخبار ایران و جهان بزنیم. صبح جمعه 5 شهریور است. قطعا امروز هم آفتاب تمام توانش را برای گرم کردن اهواز به کار گرفته. چیزی که نشان می‌دهد دمای 43 درجه‌ای است اما شدت گرمایی که احساس می‌شود، بدون شک از این عدد و رقم بیشتر است. گروه‌های خبری واتس‌اپی را که باز می‌کنیم با تیتر متفاوت خبرگزاری‌ها مواجه می‌شویم: «رئیس‌جمهور و تعدادی از کابینه دولت جدید سرزده وارد خوزستان شدند.» امروز جمعه5 شهریور است اما ظاهرا نه از آن جمعه‌های معروف، جمعه‌ای متفاوت که می‌توان گفت سر منشاء تحول و امیدواری در جامعه و میان ملت است.
هنوز خبر اول را کامل چک نکرده که خبری جدید همراه با یک ویدئو در کانال بارگذاری می‌شود. کلیپ و خبری تحت این عنوان: «حضور سرزده آیت‌ا... رئیسی در بیمارستان رازی، درددل یکی از همراهان بیمار با رئیس‌جمهور.»
مشخص می‌شود مقصد مهم بازدید سرزده رئیس‌جمهور خط مقدم مبارزه با کووید-19 در اهواز، یعنی بیمارستان رازی اهواز است. جایی که پرسنل آن نزدیک به دو سال شبانه‌روز درحال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند. یکی از اینترن‌های سال هفتم پزشکی بیمارستان رازی درباره حضور رئیس‌جمهور در این بیمارستان در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید بیمارستان از صبح تقریبا حالت آماده‌باش گرفته بود و در بیمارستان یک ماشین نیروی انتظامی قرار داشت و طبق این نشانه‌ها می‌توانست حدس زد امروز یک مقام دولتی از بیمارستان بازدید خواهد داشت. او عنوان می‌کند ابتدا گفته شد وزیر بهداشت قرار است در بیمارستان حضور پیدا کند اما یکباره با حضور سرزده رئیس‌جمهور در بیمارستان روبه‌رو شده‌اند. او که سال هفتم پزشکی است درباره پیام حضور رئیس‌جمهور در بیمارستان رازی می‌گوید: مردم خوزستان در هشت سال گذشته اجحاف و بی‌توجهی‌های بسیاری دیدند و این حضور سرزده و عیادت از بیماران و حضور میان پرسنل توسط عالی‌ترین مقام دولتی را می‌توان یک نقطه مثبت قلمداد کرد. اما اگر این حضور همراه یک تصمیم جدی در نظام درمان و آموزش درمانی باشد، چند برابر مؤثرتر خواهد بود.
 حضور رئیس‌جمهور برای ما دلگرمی بود
کیانا جانکی، سرپرستار بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان رازی است. وقتی از او می‌خواهیم حضور امروز رئیس‌جمهور را روایت کند، می‌گوید رئیس‌جمهور از بخش زنان و یکی از آی‌سی‌یوهای بیمارستان بازدید داشت و حضوری حدودا 45 دقیقه‌ای بود. جانکی عنوان می‌کند: حضور رئیس‌جمهور بسیار غیرمنتظره بود و فکر می‌کردیم تنها از وزارتخانه قرار است به بیمارستان بیایند. اما وقتی دیدیم خود رئیس‌جمهور هم حضور دارند، کادر بیمارستان بسیار خوشحال شدند، چراکه بیمارستان رازی اولین بیمارستانی بود که آقای رئیسی از آن بازدید کردند و از طرف دیگر پرسنل نیز امیدوار شدند خواسته‌هایشان تحقق پیدا می‌کند و شنیده می‌شود. او می‌افزاید: حضور رئیس‌جمهور در رازی برای کادر درمان دلگرمی بود و خستگی از تن نیروهای ما خارج شد. این حضور و دیده شدن رئیس‌جمهور توسط پرسنل بیمارستان رازی به‌شدت امیدوارکننده بود.
 خسته نباشید رئیس‌جمهور  به کادر درمان
«صبح مشغول ویزیت بیماران بودیم که خبر رسید رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت وارد بیمارستان شدند. از قبل هیچ اطلاعی نداشتیم و حتی نمی‌دانستیم قرار است از بخش ما نیز بازدید شود.»
اینها را دکتر فاطمه شفیعیان، دستیار تخصصی جراحی عمومی در بیمارستان رازی از بازدید صبح جمعه رئیس‌جمهور روایت می‌کند. شفیعیان ادامه می‌دهد: رئیس‌جمهور سرزده وارد بخش ما شد و بسیار با صبر و حوصله به تمام همکارانمان در بیمارستان چه کادر درمان و چه کادر خدماتی خسته نباشید گفت و از بیماران نیز عیادت کرد.  او می‌گوید: روز جمعه، روز تعطیل محسوب می‌شود و در این روز انتظاری برای بازدید مسوولان دولتی نمی‌رود؛ اما برایم اتفاق جالبی بود که رئیس قوه مجریه همراه  با هیات همراه‌شان به استان محروم  به طور سرزده به بازدید می‌آمد. شفیعیان عنوان می‌کند: امیدوارم این بازدیدها در عمل نیز تاثیرات مثبتی به جا بگذارد.