سر زدن به سفره‌های ایران

سر زدن به سفره‌های ایران


«سفره ایرانی» عنوان یکی از برنامه‌های چندساله است که مدتی با بخش‌های تازه‌ای روی آنتن رفته است. این برنامه به تهیه‌کنندگی فاطمه بی‌تقصیر شنبه و دوشنبه ساعت 19و10دقیقه از انواع غذاهای ایرانی، دسرها، سالادها، آش و هر آنچه در یک سفره قرار می‌گیرد، می‌گوید. اجرای هر کدام از بخش‌ها هم به عهده یک مجری و گوینده است.
مهرنوش نصیری و آناهیتا دلفانی، گوینده و نویسنده آیتم بشقاب سالاد هستند. نصیری درباره این بخش به جام‌جم بیان کرد: در این آیتم ما به طرز تهیه سالادهای خوشمزه‌ای که هر کسی می‌تواند با ساده‌ترین مواد آنها را درست کند، می‌پردازیم. سالادهایی با میوه‌ها و سبزیجات فصلی پرخاصیت و موارد مختلف دیگر.
دلفانی هم با اشاره به رویکردی که در این فضا دارند، گفت: ما به دنبال آن هستیم تا مخاطبان برنامه را با سالادهای جدید و خوشمزه آشنا کنیم، سالادهایی که البته کم‌هزینه و پر از ارزش‌های تغذیه‌ای مناسب هستند.
مهرنوش نصیری هم با آیتم سفره‌گرد در این برنامه حضور دارد. او با اشاره به علت انتخاب این عنوان گفت: در این آیتم ما به سفره‌های مختلفی که در سراسر کشور پهن می‌شود سر می‌زنیم تا از غذاهای آن برای مخاطبان بگوییم. خوراکی‌هایی که هر کدام تاریخچه‌ای دارند و در مراسم‌ گوناگونی پخته می‌شوند.
 همچنین فاطمه واشقانی فراهانی هم با دغدغه‌های یک بانو در آشپزخانه در سفره ایرانی حضور دارد. او درباره این بخش گفت: خانه‌داری که در ذهن بسیاری از افراد پیش‌پا افتاده و سطحی است، جزو سخت‌ترین کارهایی است که بازنشستگی ندارد و هنر محسوب می‌شود. من هم در این بخش نکات ریز خانه‌داری و آشپزی را به مخاطبان یاد می‌دهم تا هرچه بهتر بتوانند به نکات ریز و درشتی که در آن
است، بپردازند.