مرور و عبور

مرور و عبور

گفت‌وگوی بوق اشغال با
حسین خسروجردی
اگر دقیقا شبیه کاریکاتورتان بودید؟ آن‌وقت به عکس‌های بی‌ارزش یکی اضافه می‌شد.
نظرتان راجع به قیافه خودتان؟ اجزایی ناهمگون که بدون درگیری یکدیگر را تحمل می‌کنند.
به چه نوع قیافه‌هایی علاقه‌مندید؟ قیافه‌هایی که به آدم‌ها مشکوک نمی‌نگرند.
خنده بیجا یعنی چه؟ یعنی خنده بدون هماهنگی قبلی. (صفحه 5)



تقدیر لاریجانی از «زیر آسمان شهر»
سازندگان برنامه «زیر آسمان شهر» به اتفاق مدیر شبکه سه تلویزیون، معاون سیما و مدیر گروه اجتماعی شبکه سه با رئیس سازمان صداوسیما دیدار و گفت‌وگو کردند.
دکتر لاریجانی در این دیدار ضمن تقدیر از برنامه زیر آسمان شهر اظهار کرد: به دلیل مشکلات مختلف ضرورت پرداختن به برنامه‌های طنز بیشتر احساس می‌شود و این مجموعه با داشتن پیام اخلاقی مثبت، سعی دارد به طنز تصویری نزدیک شود. مجموعه زیر آسمان شهر دارای تنوع شخصیت بوده که باعث زیبایی بیشتر برنامه شده است. لازم است رویکرد صداوسیما برای عموم مردم باشد و زیر آسمان شهر به این اصل نزدیک است و مروج تشریفات و تجملات نیست. (صفحه 3)



مهاجرت بی‌رویه و بحران آب در تهران
روند مهاجرت و ساخت‌‌وسازهای بی‌رویه در تهران و دیگر شهرهای بزرگ استان همچنان بر بحران آب می‌افزاید و تداوم آن با توجه به محدودیت منابع بحران آب را تشدید می‌کند.
حاج‌حریری، معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای تهران گفت: مشکل آبرسانی به‌ویژه در ارتفاعات شمال تهران جدی است و در صورت ادامه مهاجرت فروش بیشتر تراکم و ساخت سازه‌های جدید مشکلات تامین و توزیع آب تهران بیشتر خواهد شد. وی با تاکید بر این‌که توسعه عمودی و افقی شهر تهران و شهرک‌های اطراف توسط سازمان‌های ذی‌ربط باید با هماهنگی کامل وزارت نیرو صورت گیرد افزود: باید به‌طور جدی از حرکت‌های بخشی و سازمانی جلوگیری کرد و برای حفظ منافع ملی سیاست‌های اصولی توسعه پایداری پی‌ریزی و اجرا شود. (صفحه 16)





آمادگی روسیه
 برای ساخت نیروگاه هسته‌‌ای در ایران
یوگنی رشتنیکوف، معاون وزیر انرژی اتمی روسیه اعلام کرد: مسکو در حال بررسی طرح‌های جدید به‌منظور احداث نیروگاه‌های هسته‌ای بیشتر در بندر بوشهر است. رشتنیکوف در اظهاراتی که در خبرگزاری ایتارتاس منعکس شد با بیان این مطلب اعلام کرد: هیاتی از کارشناسان روسی به‌زودی به‌منظور ارائه مطالعات علمی و بررسی امکان اجرای طرح نصب و سوار کردن نیروگا‌‌ه‌های هسته‌ای بیشتر در بوشهر از ایران دیدن خواهد کرد. (صفحه 2)






بکام: مغرور نشوید
دیوید بکام، کاپیتان تیم ملی انگلیس به دنبال پیروزی تیم خود در انگلیس از هم‌تیمی‌های خود خواست از غرور بیجا پرهیز و تمام توجه خود را متمرکز صعود به جام کنند. بکام که کاملا از اهمیت بازی امشب آگاه است در این مورد گفت: ما از نتیجه بازی در مونیخ بسیار هیجان‌زده هستیم اما باید توجه خود را معطوف بازی امشب کنیم چراکه اگر در بازی امشب پیروز نشویم نتیجه بازی شنبه‌شب هم به‌طور کلی محو خواهد شد. بکام ضمن قدردانی از اریکسون گفت: از زمانی که اریکسون به تیم ملی انگلیس آمد طراوت و شادابی خاصی بر تمام اعضای تیم حاکم شد. ما باید ثابت کنیم که لیاقت زحمات او را داریم. (صفحه 15)