شب زنده‌داری بازیکنان!

در آستانه بازی مهم تیم ملی با عراق، اتفاقات عجیبی در اردو جریان دارد

شب زنده‌داری بازیکنان!

در دوران حضور کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی، بازیکنان با قوانین سفت و سختی برای فعالیت در فضای مجازی روبه‌رو بودند. مربی پرتغالی اعتقاد داشت قبل از بازی‌های حساس صد در صد تمرکز بازیکنان باید روی تمرینات و مسائل فنی باشد، بنابراین حق ندارند در فضای مجازی فعالیت کنند. در 4 سال آخر حضور این مربی، معمولا بازیکنان در تیم‌ملی پستی منتشر نمی‌کردند. کارلوس حتی روی مصاحبه بازیکنان حساس بود. مثلا در اردویی به بازیکنان گفته بود به خاطر حساسیت بازی‌های ملی حق ندارند مصاحبه کنند اما وقتی علیرضا بیرانوند خلاف این انجام داد، در بازی بعدی تیم‌ملی نیمکت‌نشین شد. بعد از رفتن او اما، ظاهرا این قوانین برچیده شده است. همه می‌دانند اسکوچیچ قدرت مدیریت کی‌روش را ندارد. بازیکنان به اندازه‌ای که باید به او نزدیک نیستند. هر چند اسکوچیچ تلاش کرده پل ارتباطی دوستانه‌ای با ملی‌پوشان بزند اما نمی‌توان منکر این مساله شد که هنوز مربی کروات قدرت کامل را به دست نیاورده است. فردا تیم‌ملی در یکی از مهمترین بازی‌های مرحله مقدماتی جام‌جهانی باید به مصاف عراق برود. برد در این مسابقه می‌تواند شرایط تیم‌ملی را بسیار خوب کند. قاعدتا پیش از این مسابقه بازیکنان باید تمرکز کافی را داشته باشند. حداقلش این است که شب‌ها زودتر بخوابند ولی به نظر می‌رسد این قانون ساده در تیم‌ملی رعایت نمی‌شود. به طور نمونه کریم انصاری‌فرد بامداد دیروز، حوالی ساعت 1و15 دقیقه در اینستاگرام خود پستی را منتشر کرد. همین‌طور سعید عزت‌اللهی حدود ساعت 1‌و‌30 دقیقه بامداد، یک استوری گذاشت. این یعنی آنها شب زنده‌داری می‌کردند! قاعدتا بازیکنان تیم‌ملی قبل از بازی‌های مهم مرحله نهایی مقدماتی باید ساعت 11 در رختخواب باشند و به خواب بروند تا برای تمرین روز بعد آماده شوند. منتها در اردوی تیم‌ملی کسی نیست که این مسائل را پیگیری و گوشزد کند. خورشیدی سرپرست تیم‌ملی به اندازه‌ای که باید قدرت ندارد. اسکوچیچ هم که نتوانسته قدرت خود را دیکته کند، بنابراین طبیعی است چنین اتفاق‌هایی بیفتد. بازیکنی که ساعت 1و30 دقیقه بامداد در فضای مجازی فعالیت می‌کند، احتمالا تا ساعاتی بعد بیدار است و معلوم نیست برای صبحانه سر موقع خود را برساند یا نه.
وقتی بازیکنی دیر می‌خوابد و زمان طلایی خواب را از دست می‌دهد، در روز هر چند ساعت اضافه‌تر هم بخوابد، دوباره سرحال نخواهد بود. نکته اینجاست اکثر بازیکنان در اردو در حال حاضر  لژیونر به حساب می‌آیند و در شرایط حرفه‌ای بازی می‌کنند. اگر آنها در زمان حضور در باشگاه خود و پیش از مسابقه‌ای مهم شب زنده‌داری کنند قطعا با جرایم مالی روبه‌رو خواهند شد.
بارها و بارها خود لژیونرها از سخت‌گیری باشگاه‌ها گفته‌اند و از این‌که حتی وقتی بعد از تعطیلات آخر هفته به باشگاه و تمرین برمی‌گردند، اگر وزن‌شان اضافه شده باشد، جریمه خواهند شد. در هر صورت دیروز اسکوچیچ و هاشمیان به اردوی تیم‌ملی ملحق شدند. سرمربی تیم‌ملی که سرحال به نظر می‌رسید، در تمرین صبح دیروز ملی‌پوشان در سالن حاضر بود. بازیکنان با دیدن اسکوچیچ تولد او را باردیگر تبریک گفتند. البته روز شنبه آنها ویدئوی جالبی برای سرمربی تیم‌ملی ضبط کردند و تولدش را تبریک گفتند تا در دوران قرنطینه حال و هوایش عوض شود. با حضور اسکوچیچ، همه امیدوارند جو تیم‌ملی جدی‌تر شود و بازیکنان بتوانند تمرکز لازم را داشته باشند.
اسکوچیچ و هاشمیان در قطر
سرمربی تیم‌ملی و دستیارش سرانجام به اردوی تیم‌ملی ملحق شدند. چند روز پیش از شروع اردوی تیم‌ملی در سوم شهریور، دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان دچار تب و لرز و همین طور حالت تهوع شدند. آنها همان روز تست دادند و مشخص شد به کرونا مبتلا شده‌اند. این دو به قرنطینه رفتند و قبل از بازی با سوریه تست دادند. تست آنها دوباره مثبت شد تا به قرنطینه خود ادامه دهند. بعد از ظهر یکشنبه اما جواب تست تازه هاشمیان و اسکوچیچ آمد و مشخص شد کرونا را شکست داده‌اند. این دو صبح دیروز تهران را ترک و عازم دوحه پایتخت قطر شدند. اسکوچیچ و هاشمیان صبح دیروز به اردوی تیم‌ملی رسیدند و سر میز صبحانه به بازیکنان ملحق شدند. ملی‌پوشان از این دو استقبال گرمی کردند.