محاکمه زورگیران خشن به اتهام محاربه

محاکمه زورگیران خشن به اتهام محاربه

زورگیران آزاد راه کرج - قزوین، به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب کرج محاکمه شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 17 تیر ماه و با انتشار فیلم زورگیری دو موتورسوار از سرنشین یک خودروی پژو 206 آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد، سرقت در ترافیک بزرگراه کرج - قزوین در حوالی مهرشهر رخ داده‌است. همان شب هویت دزدان شناسایی شد اما آنها از استان خارج شده‌بودند. پس از 13روز اعضای این باند دستگیر شدند و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به شعبه‌اول دادگاه انقلاب کرج ارسال شد.
در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده، نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست از متهم ردیف اول خواست خود را معرفی کند. متهم ردیف اول در اظهارات خود گفت: آن روز دارو مصرف کرده و قصد زورگیری نداشتم. سلاحی که در فیلم وجود دارد، قلابی و یک فندک است و من سلاح واقعی همراه نداشتم.در ادامه، متهم ردیف دوم نیز ادعا کرد قصد آنها سرقت مسلحانه نبوده و تنها یک درگیری بوده‌است.نماینده دادستان با رد اظهار ندامت متهمان خطاب به آنها گفت: مجازات حبس برای شما مانع انجام ارتکاب جرم‌های بعدی نبوده‌است.
وی در خصوص ادعای متهم ردیف اول مبنی این‌که ابزار مورد استفاده در زورگیری فندک بوده، ادامه داد: شما در اظهارات خود اعلام کردید هر زمان که مجبور می‌شدید از سلاح گرم استفاده می‌کردید.
پس از دفاعیات متهمان، ختم رسیدگی به این جلسه اعلام شد.