نسخه Pdf

 درخت گردو

درخت گردو

کارگردان: محمدحسین مهدویان ناشر: نی

وقتی سال 1391 مستند 10 قسمتی آخرین روزهای زمستان پخش شد خیلی از منتقدان خبر از ظهور یک کارگردان جدید با ایده‌ها و فکرهای جدید دادند. این انتظارها خیلی هم بیجا نبود و محمدحسین مهدویان با ساخت فیلم ایستاده در غبار نشان داد چقدر کارگردان متفاوتی است. مهدویان با فیلم ماجرای نیمروز موقعیت خوب خودش را تثبیت کرد و بعد از آن به ترتیب فیلم‌های لاتاری، ماجرای نیمروز؛ رد خون را ساخت. درخت گردو هم که در سی و هشتمین دوره جشنواره فجر در سال 1398 به نمایش درآمد، با استقبال خوب منتقدان هم مواجه شد. داوران جشنواره هم فیلم را پسندیدند و در 12 رشته کاندیدای دریافت سیمرغ شد و در‌نهایت مهدویان سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و پیمان معادی هم سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول را دریافت کردند.
 فیلم براساس واقعیت ساخته و در سه بازه زمانی سال‌های 66، 83 و 95 روایت می‌شود. قصه درخت گردو درباره قادر مولان‌پور است (با بازی پیمان معادی) و خانواده‌اش که درگیر بمباران شیمیایی سردشت می‌شوند. در این اثر علاوه بر معادی بازیگرانی همچون مینا ساداتی، مهران مدیری و مینو شریفی بازی می‌کنند.
کرونا باعث شده بود خیلی از تهیه‌کنندگان رغبت نکنند فیلم‌شان را اکران کنند و اگر فیلمی هم اکران می‌شد خیلی کیفیت بالایی نداشت. حالا بعد از مدت‌ها یک فیلم تحسین‌شده با بازیگران نام‌آشنا اکران شده و فرصت خوبی است تا با رعایت همه نکات بهداشتی به سینما بروید و از تماشای آن لذت ببرید.
ضمیمه تپش
تیتر خبرها