هلال‌احمر مهاجران مقیم ایران را واکسینه می‌کند

هلال‌احمر مهاجران مقیم ایران را واکسینه می‌کند

 کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: این جمعیت به‌زودی اتباع خارجی و مهاجران مقیم ایران را واکسینه می‌کند. وی افزود: پس از مکاتبات انجام شده، مقرر شد یونیسف تعدادی واکسن برای ایمن سازی اتباع خارجی ساکن در ایران، در اختیار هلال احمر قرار دهد.
 همتی ادامه داد: هلال احمر نیز به صورت مجزا منابعی را برای واکسیناسیون اتباع خارجی در نظر خواهد گرفت. احتمالا یک میلیون دوز واکسن نیز از سوی یونیسف به ایران اختصاص داده می‌شود تا واکسیناسیون اتباع خارجی آغاز شود.
 بدون شک یکی از اولویت‌های واکسیناسیون، ممانعت از شیوع کروناست و با توجه به این‌که کارشناسان حوزه بهداشت و درمان معتقدند رفت و آمد از مبادی مرزی سبب ورود این ویروس و جهش‌های پیچیده و مرگبار آن به کشور میزبان می‌شود، اقدام جمعیت هلال احمر در واکسیناسیون مهاجران و اتباع خارجی را باید در راستای حفظ سلامتی همگانی و قطع زنجیره انتقال ویروس دانست.  جمعیت هلال احمر تاکنون ۱۸ محموله واکسن وارد کشور کرده و آخرین (هجدهمین) محموله را نیز حاوی پنج میلیون دوز روز یکشنبه چهاردهم شهریور ماه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کرد و تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داد./ ایرنا