معرفی مراکز ۲۴ساعته واکسیناسیون کرونا

معرفی مراکز ۲۴ساعته واکسیناسیون کرونا

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران ضمن اعلام تلقیح بیش از پنج‌میلیون و ۶۱۱هزار دوز واکسن کرونا در تهران، درعین‌حال از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده جهت معرفی مراکز ۲۴ساعته واکسیناسیون خبر داد. وی دیروز در مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون تجمیعی بیمارستان نیکان سپید واقع در شرق پایتخت‌ افزود: با افتتاح این مرکز به همت بخش خصوصی که در راستای تحقق مسؤولیت اجتماعی صورت گرفت، ظرفیت واکسیناسیون روزانه شهروندان تهران افزایش یافت. به گفته زالی مرکز واکسیناسیون تجمیعی بیمارستان نیکان سپید صد و چهارمین مرکز در کلانشهر تهران و صدوسی ودومین مرکز در استان تهران است که امکان تزریق 3000دوز واکسن را در روز دارد.
‌‌ زالی ادامه داد: در نشست مسؤولان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان تهران با حضور وزیر بهداشت مقرر شد به منظور افزایش ظرفیت واکسیناسیون هر دانشگاه، سه مرکز را به عنوان مراکز ۲۴ساعته معرفی کند که اسامی این مراکز در روزهای آتی اعلام عمومی می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم حفظ کرامت شهروندی در تکمیل فرآیند ایمنی زایی،گفت: مقرر شد افراد واجد شرایط با ثبت نام در سامانه، زمان تزریق نوبت اول و دوم را همزمان دریافت کنند تا از ازدحام و اتلاف وقت جلوگیری شود.
 زالی توجه به اظهارنظرهای مبتنی بر شواهد در خصوص تزریق واکسن را ضروری دانست و افزود: بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، تمام واکسن‌ها با میزان اثربخشی بیش از ۵۰درصد مورد قبول است که خوشبختانه تمام واکسن‌های وارداتی و تولید داخل این معیار را دارند./وزارت بهداشت