استقبال از «ایران» باعث ادامه‌اش شد

استقبال از «ایران» باعث ادامه‌اش شد


سعید شیخ‌زاده، مجری مسابقه «ایران» درباره این مسابقه گفت: «در حال حاضر فصل جدید مسابقه ایران از شبكه یك سیما پخش می‌شود و همزمان ضبط هم می‌كنیم.»
وی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این فصل از مسابقه كه با طراحی ایرانی و غیركپی جلو رفته است، عنوان كرد: «برخی از مسابقه‌ها اكنون كپی هستند مثل مسابقه «دورهمی» كه مهران مدیری هم به‌صراحت اعلام كرد كه برنامه كاملا كپی است و البته از لحاظ تكنیكی هم جذاب است و مخاطب زیادی دارد. ولی مسابقه ما اصلا كپی نیست، فصل جدید كاملا ایده و طراحی خود بچه‌های ماست.»
این مجری درباره مؤلفه‌های جذابیت مسابقه‌ها و این‌كه كپی از برندهای مشهور چه تاثیری دارد، اظهار كرد: «قطعا ساختار تاثیر دارد، اما اتفاقاتی كه در مسابقه رخ می‌دهد و شرایطی كه شركت‌كننده‌ها در مسابقه دارند هم مهم است. در مسابقه ما شركت‌كنندگان حس صمیمیت دارند و از بودن در این فضا راضی هستند.»
وی اضافه كرد: «ما باید اینقدر فرمول‌های خودمان را بسازیم و آزمون و خطا كنیم تا طراحی‌های خودمان را داشته باشیم و كیفیت را بالا ببریم.»مجری مسابقه ایران با اشاره به لزوم به روز كردن كپی‌ها گفت: «اگر هم مسابقه‌ای كپی می‌شود، باید به‌روز شود. ما سال‌ها پیش مسابقه‌ای را با اجرای منوچهر نوذری داشتیم و چند سال پیش این مسابقه به همان شكل روی آنتن رفت. در حالی كه به‌روز هم نشده بود، عین همان مسابقه بود و اگر كسی بخواهد، همان مسابقه را می‌بیند.»شیخ‌زاده با اشاره به حضور تماشاگران در فصل جدید مسابقه ایران تصریح كرد: «در هر برنامه حدود ۴۰ نفر تماشاگر می‌آیند، پزشك هم داریم و از عوامل تست‌های مخصوص گرفته می‌شود. همه عوامل هم واكسینه شده‌اند و سعی كرده‌ایم با كمترین ریسك مسابقه به تولید برسد.»