از الهلال یک تیم کهکشانی نسازیم

فریدون زندی: کاش تیم مجیدی اول در لیگ بازی می‌کرد

از الهلال یک تیم کهکشانی نسازیم

فریدون زندی ستاره سابق استقلال معتقد است این تیم می‌تواند الهلال را شکست داد. برای حرفش هم دلیل دارد. او می‌گوید استقلالی‌ها نشان داده‌اند در شرایط سخت کارهای بزرگ می‌کنند.
 در آستانه بازی استقلال و الهلال و با توجه به ستاره‌های گرانقیمت الهلال، خیلی‌ها روی کاغذ تیم مجیدی را بازنده می‌دانند.
فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. نتیجه هیچ بازی هم از قبل مشخص نمی‌شود. خیلی وقت‌ها اتفاق افتاده تیمی که ستاره‌های کمتری داشته، برنده بوده است. برد و باخت بستگی به استراتژی تیم، وضعیت بازیکنان و شانس تیم‌هاست. اتفاق افتاده تیمی 10 موقعیت داشته گل نزده ولی حریف یک موقعیت نصفه و نیمه داشته گل زده و برده. نمی‌دانم بر چه اساس و معیاری بعضی‌ها استقلال را بازنده بازی می‌دانند. این حرف اصلا درست نیست.
 خودت چه تحلیلی از بازی داری؟ با توجه به این‌که استقلال مشکلات زیادی داشته و فرهاد مجیدی هم از روند یارگیری تیم راضی نبوده است.
ای کاش لیگ زودتر شروع می‌شد و بازیکنانی که جذب شدند چند بازی کنار تیم می‌کردند. بازیکنان جدید تنها با تیم تمرین کرده‌اند. زمان می‌برد تا در ترکیب جا بیفتند. به نظر من برتری الهلال به همین مساله برمی‌گردد. آنها در لیگ عربستان بازی کرده‌اند و هماهنگ‌تر از استقلال هستند. این به نظر من برای ما یک امتیاز منفی است ولی باز هم دلیل نمی‎شود تیم را از قبل بازنده بدانیم.
 چه نقطه قوتی در استقلال می‌بینی و امتیاز مثبت نسبت به الهلال چیست.
فرهاد مجیدی و تیمش نشان داد که در شرایط سخت کارهای بزرگی می‌کنند. شما به نتایج استقلال در اواخر فصل قبل دقت کنید. هر چقدر اختلافات بیشتر شد، تیم خودش را نباخت و نتایج خوبی گرفت. به نظرم نباید از الهلال هم یک تیم کهکشانی ساخت. درست است هزینه زیادی کرده‌اند ولی تا به حال به تیم‌های ایرانی نباخته‌اند؟ الهلال تیم خوبی است ولی استقلال هم قدرتمند است و تجربه زیادی دارد. فقط امیدوارم بعد از فصل بدنسازی، تیم سنگین نباشد و بتواند بازی روانی انجام دهد. باز خدا را شکر در امارات یک بازی دوستانه برگزار کردند و این کمک کرد.