نوجوان 18‌ساله، شاهزاده جدید تنیس زنان

نوجوان 18‌ساله، شاهزاده جدید تنیس زنان

نوجوان 18‌ساله، شاهزاده جدید تنیس زنان
این ذهنیت در بسیاری از ما شکل گرفته که برای تاریخ‌سازی یا به عبارت دیگر انجام یک کار خاص، به فردی نیاز داریم که به قول معروف دنیا‌دیده باشد و تجربیات فراوانی را پشت سر گذاشته باشد. اما همیشه هستند افرادی که با کارهایشان می‌توانند خیلی راحت کلیشه‌های ذهنی مردم را تغییر دهند. یکی از همین افراد، اما رادوکانو است که تصویر و صحبت‌هایش به خبر اول بسیاری از رسانه‌های دنیا تبدیل شده است. او در 18 سالگی دست به کاری زد که کم‌سابقه بوده است.
این تنیسور انگلیسی در فینال بخش زنان رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا توانست لیلا فرناندز 19‌‌ساله را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و به قهرمانی در این بازی‌ها برسد. این دو بازیکن نوجوان که با نتایج شگفت‌انگیز خود در طول مسابقات دنیای تنیس را شوکه کردند، در دیدار پایانی نیز درخشان ظاهر شدند و به رغم این‌که برای اولین‌بار چنین میدان بزرگی را تجربه می‌کردند توانستند در یک ساعت و 50 دقیقه نبردی تماشایی و هیجان‌انگیز را به نمایش بگذارند.
رادوکانو که پیش از شروع مسابقات، نفر ۱۵۰ تنیس جهان بود و به همین خاطر باید کارش را از مسابقات مقدماتی آغاز می‌کرد، در ۱۰ مسابقه خود در اوپن آمریکا هیچ ستی به رقبا واگذار نکرد و در ۲۰ ست متوالی پیروز شد تا یکی از حیرت‌آورترین و در عین حال استثنایی‌ترین قهرمانی‌های تاریخ تنیس رقم بخورد. بزرگی کار رادوکانو که دومین گرند‌اسلم خود را تجربه می‌کرد زمانی بهتر مشخص می‌شود که بدانیم پیش از او هیچ بازیکن دیگری در تاریخ تنیس نتوانسته بود از مسابقات مقدماتی یک گرند‌اسلم تا قهرمانی پیش برود. رادوکانو که در راه قهرمانی بازیکنانی چون بلیندا بنچیچ قهرمان المپیک توکیو و ماریا ساکاری را از سر راه کنار زد، ‌جوان‌ترین بازیکنی است که بعد از ماریا شاراپووا در سال ۲۰۰۴ قهرمان یک گرند‌اسلم می‌شود. این بازیکن ۱۸‌ساله که مادری چینی و پدری اهل رومانی دارد، پس از قهرمانی گفت: «این به معنای واقعی یک رویاست. همیشه خودم را در حال بالا رفتن از پله‌های ورزشگاه و در آغوش کشیدن اعضای تیم و خانواده‌ام و جشن گرفتن با آنها تصور می‌کردم. این چیزی است که همواره به آن فکر می‌کردم و برایش تلاش می‌کردم… اعتماد به نفسم با هر تورنمنت و هر مسابقه به تدریج بیشتر و بیشتر شد. امروز همه اینها دست به دست هم داد. ضرباتی که در لحظات مهم بازی زدم حاصل تمام چیزهایی بود که در طی پنج هفته گذشته فرا گرفتم.» رادوکانو پیش از اوپن آمریکا، در مسابقات ویمبلدون نیز خوش درخشیده بود. او در ویمبلدون تا مرحله یک‌هشتم نهایی پیش رفت اما در این مرحله مصدوم شد و نتوانست دیدار خود برابر آیلیا تاملیانوویچ را به پایان برساند. او که پیش از شروع اوپن آمریکا نفر ۱۵۰ جهان بود، در رده‌بندی جدید با ۱۲۷ پله صعود در رده ۲۳ جدول خواهد ایستاد.