بازگشت رویایی در تئاتر رویاها

کریس رونالدو بعد از 12 سال بار دیگر برای منچستر گلزنی کرد

بازگشت رویایی در تئاتر رویاها

اگر از هر فوتبال‌دوستی بپرسید این روزها خوشحال‌ترین طرفداران فوتبال کدام گروه هستند، بدون فوت وقت و معطلی به هواداران منچستریونایتد اشاره می‌کنند. در واقع حق هم دارند تا این اندازه خوشحال باشند. ستاره‌ای که طی یک دهه اخیر یکی از دو چهره اصلی دنیای فوتبال بوده و در همین باشگاه دوران اوجش را شروع کرده، حالا بعد از 12سال به اولدترافورد برگشته است. کریس رونالدو در اولین بازی‌اش بعد از بازگشت به جمع شیاطین سرخ، کاری کرد که شاید تا سال‌ها در ذهن هواداران من‌یو باقی بماند.
آخرین باری که کریس برای قرمزهای شهر منچستر گلزنی کرده بود، 12سال و 124 روز پیش بود که در دربی شهر منچستر به سیتیزن‌ها گل زد. او که در بازی عصر روز شنبه در ترکیب اصلی تیم سولسشر بود، دو بار برای تیمش گلزنی کرد تا سهم به‌سزایی در پیروزی 4 بر یک تیمش مقابل نیوکاسل در تئاتر رویاها داشته باشد. شماره 7 منچستر با 36 سال و 218 روز، مسن‌ترین بازیکن 11 سال اخیر شد که توانسته در یک بازی لیگ برتر دو گل به ثمر برساند. او همچنین بعد از پل اسکولز، پیرترین گلزن منچستر در سال‌های اخیر شد. اسکولز در فوریه 2013 و در حالی که 39 ساله بود، توانست برای تیم فرگوسن گلزنی کند.
حالا که صحبت از فرگوسن شد، خوب است به این نکته هم اشاره کنیم که الکس فرگوسن یکی از مهمانان ویژه بازی منچستر و نیوکاسل بود. سِر الکس بعد از پایان بازی در مورد حس و حالش نسبت به بازگشت رونالدو گفت: مثل تمام طرفداران منچستر شور و حال عجیبی داشتم. حتی صبح شنبه با اشتیاق بیشتری از خواب بلند شدم. قبل از آن با خیلی از هواداران صحبت می‌کردم. در کل باید بگویم که روزی فوق‌العاده در تاریخ منچستر رقم خورد. بعد از نهایی شدن انتقال کریس به منچستر، بسیاری از رسانه‌ها در مورد نقش فرگوسن در این انتقال صحبت کردند. اسطوره منچستر در این باره گفت: در این پروسه، افرادی زیادی نقش داشتند. من هم در این زمینه ورود کردم چون دوست داشتم کریس را یک بار دیگر در اینجا ببینم. از طرف دیگر، بعد از مطرح شدن شایعات رفتن او به من‌سیتی، اصلا دلم نمی‌خواست او را در لباس سیتیزن‌ها ببینم.
این بازی یک مهمان ویژه دیگر هم داشت. بعد از اولین گلی که کریس به ثمر رساند، دوربین‌های تلویزیونی مادر ستاره پرتغالی را در جایگاه ویژه نشان دادند که از فرط خوشحالی اشک می‌ریخت. البته رونالدو قبلا گفته بود به دلیل بیماری مادرش، علاقه‌ای به حضور او در استادیوم ندارد و نمی‌خواهد او تحت فشار عصبی قرار بگیرد. ستاره پرتغالی مدعی شده بود که حتی مادرش را از تماشای بازی‌های حساس نیز منع کرده و در حین برگزاری بعضی مسابقات از او می‌خواهد به پیاده‌روی برود.
بعد از اتمام بازی، موج واکنش‌ها و تمجیدهایی بود که نسبت به عملکرد کریس در رسانه‌ها مطرح شد. در همین راستا، سایت گل به این مساله اشاره کرد که پسر نابغه یونایتد بازگشتی باشکوه به اولدترافورد داشت. سایت Espn هم روایتی جالب از شب زیبای اولدترافورد منتشر کرد و از گلزنی جسی لینگارد و رونالدو نوشت. جسی لینگارد که در زمان خردسالی خود با رونالدو یک بازی تمرینی انجام داد، حالا پس از 18 سال در کنار او برای یونایتد گلزنی کرد. هری مگوایر، کاپیتان منچستریونایتد هم در اینستاگرامش نوشت: رونالدو به خانه بازگشته و این احساس خوبی می‌دهد. این اتمسفر لایق پیروزی بود. تو باورنکردنی هستی.  صفحه لیگ قهرمانان اروپا نیز بخشی از مصاحبه‌ رونالدو را بازتاب داد و از قول او نوشت: «بازگشت من به اولدترافورد یادآور این شد که این ورزشگاه تئاتر رویاهاست.»
صحبت‌های خود رونالدو پس از بازی هم نشان داد اولین بازی او برای منچستر، چقدر برایش مهم بود. او در این باره گفت: «حس و حالم باورنکردنی است. وقتی بازی را شروع کردم صادقانه می‌گویم که خیلی استرس داشتم و شاید دلیلش این بود که انتظار نداشتم هواداران در تمام طول بازی نام من را صدا بزنند. من خیلی استرس داشتم و شاید این گونه نشان نمی‌دادم، اما درونم چنین حسی داشتم. استقبال هواداران فوق‌العاده است، اما من اینجا هستم تا به تیم کمک کنم و در همه مسابقات پیروز شویم. این باشگاه فوق‌العاده است و من واقعا افتخار می‌کنم که عضو یونایتد هستم. با تمام توانم تلاش خواهم کرد تا کاری کنم هواداران حس غرور داشته باشند.همه می‌دانند فوتبال در انگلیس متفاوت از هر نقطه‌ای در جهان است و صادقانه معتقدم لیگ‌برتر خاص‌ترین لیگ دنیاست. من در 18 سالگی به اینجا آمدم، رفتار هواداران با من فوق‌العاده بود و به همین دلیل دوباره به اینجا برگشتم.»