«کلینیک رسانه‌ای» راه‌اندازی شد

«کلینیک رسانه‌ای» راه‌اندازی شد


مدتی است خبر راه‌اندازی «مدرسه روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه» منتشرشده است. مجید رضاییان، مؤسس این مدرسه و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با شفقنا رسانه از فعالیت‌های آن می‌گوید.
رضاییان بیان می‌کند: کلاس‌های ترم اول این مدرسه در پایان شهریور و هفته اول مهرماه برای ثبت‌نام اعلام می‌شود و  تقریبا از اواخر مهر و اوایل آبان ــ به دو شکل حضوری و آنلاین ــ برگزار خواهد شد. دو نوع ورکشاپ در نظر گرفته‌ایم و یکی از آنها موضوعی است و موضوعات «روزنامه‌نگاری تخصصی» در آن مطرح می‌شود. بخش دیگری از ورکشاپ‌ها «تک‌موضوعی» هستند و با ورکشاپ‌های موضوعی روزنامه‌نگاری تخصصی تفاوت دارند. عنوان دیگری از ورکشاپ‌ها با موضوع روزنامه‌نگاری تلویزیونی و ویدئو ژورنالیسم است. بخش دیگر هم به «روایت تجربه‌ها و یک یافته» اختصاص دارد.
او می‌افزاید: ما به همه دانش‌آموختگان گواهی اعطا می‌کنیم و هم با چند دانشکده در حال مذاکره برای ارائه گواهینامه مشترک مدرسه و یکی از دانشکده‌های ارتباطات به دانش‌آموختگان هستیم.
 به گفته رضاییان، در بخش بین‌الملل مدرسه، ارتباط با دانشکده‌های معتبر جهان از دیگر برنامه‌هاست. او توضیح می‌دهد: از استادان معتبر دیگر کشورها ــ از طریق یکی از پلتفرم‌ها یا شبکه‌های اجتماعی ــ برای ورکشاپ‌ها یا تدریس، دعوت خواهیم کرد.
رضائیان بیان می‌کند: در بسیاری از استان‌ها درخواست برگزاری مشترک ورک‌شاپ‌ها و آموزش‌ها مطرح می‌شود. به دنبال ساماندهی این درخواست‌ها هستیم.
مدیر این مدرسه، درباره بخش دیگر این مجموعه باعنوان روابط‌عمومی و رسانه، تشریح می‌کند: یکی از مشاوره‌هایی که به روابط عمومی‌ها ارائه خواهیم کرد، تمرکز بر چگونگی ارتباط روابط‌عمومی‌ها با مخاطب و رسانه است. درواقع در این بخش، بهبود و ارتقای رابطه روابط‌عمومی‌ها با موضوعی به نام «رسانه»ــ که از مخاطبان خودشان به شمار می‌آیند ــ تمرکز ما خواهد بود.