مرور و عبور

مرور و عبور

کمک سینماگران به آسیب‌دیدگان نیویورک
اتحادیه بازیگران سینمای آمریکا اعلام کرد اعضایش 50 هزار دلار به آسیب‌دیدگان انفجارهای هفته قبل نیویورک کمک مالی کرده‌اند. سخنگوی این اتحادیه گفت: بازیگران سینما مثل بقیه مردم از شنیدن اخبار مربوط به انفجارها شوکه شده‌اند. آنها می‌خواهند در کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده با دیگر نیروها و نهادها همراه شوند. ( صفحه 3 )



شمارش معکوس برای حمله به افغانستان
با گذشت چهار روز از انهدام دو ساختمان استراتژیک در قلب نیویورک، جنجال‌های تبلیغاتی آمریکا برای انتقام‌گیری و مجازات عوامل احتمالی این حادثه ادامه دارد.
در حالی که بسیاری از کارشناسان سیاسی واطلاعاتی جهان حمله سه‌شنبه گذشته را یک موضوع کاملا داخلی ارزیابی می‌کنند و احتمال حمله از بیرون خاک ایالات متحده را منطقا منتفی می‌دانند، سران کاخ سفید در پی آنند تا با فرافکنی، عوامل حادثه را در خارج از کشور جست‌وجو کنند.گزارش‌های رسیده حاکی است که به رغم خودداری برخی دولت‌ها از جمله اعضای ناتو برای همکاری با آمریکا، برخی کشورها اعلام کرده‌اند پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌دهند. طبق اخبار رسیده، شمارش معکوس برای حمله به افغانستان آغاز شده حمله‌ای که گمان می‌رود تنها برای خاموش‌کردن احساسات مردم آمریکاست. (صفحه 2 )



3 روز فرصت برای تحویل اسامه بن‌لادن
پاکستان به طالبان که حاکم بر افغانستان است، سه روز فرصت داد اسامه‌بن‌لادن را تحویل دهد در غیر این صورت افغانستان باید منتظر حمله نظامی باشد. این اولتیماتوم در پی تلاش 11ساعته پاکستان برای جلوگیری از حمله نظامی در منطقه داده‌شده‌است. بن‌لادن توسط ارتش خصوصی 13هزار نفری محافظت می‌شود. بن‌لادن،‌ میلیاردر سعودی‌الاصل هنوز در افغانستان به‌سر می‌برد و ارتش خصوصی‌اش از او محافظت می‌کند.‌انگلیس از حمله آمریکا به افغانستان حمایت کرده اما آلمان موافق نیست. ترکیه با استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور موافقت کرده اما تاجیکستان مخالف است.حزب‌ا... لبنان هم با قربانیان حادثه 11 سپتامبر ابراز همدردی کرده‌است. ( صفحه 2 )




گشایش بزرگراه هنگام
بزرگراه هنگام از میدان استقلال تا بزرگراه شهیدبابایی امروز با حضور شهردار تهران گشایش می‌یابد. پیش از این امتداد خیابان هنگام از تقاطع خیابان استقلال به سمت شمال به ده‌نارمک به علت باریکی و غیراصولی بودن در بسیاری از ساعات شبانه‌‌روز علاوه بر ترافیک سنگین منجر به بروز تصادفات جانی نیز می‌شد که با بازگشایی بزرگراه هنگام این مشکل برطرف می‌شود. ( صفحه 13 )


یاپ استام قصد آشتی با فرگوسن را ندارد
یاپ استام، مدافع سابق تیم منچستریونایتد که در پی اختلاف با فرگوسن مجبور به ترک اولدترافورد و پیوستن به تیم لاتزیو شده است، در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی‌میل گفت: از زمان جدایی خود از منچستر یونایتد با فرگوسن صحبت نکرده‌ام و هرگز هم نمی‌خواهم دوباره با او حرف بزنم. ( صفحه 15)