سایه نکونام روی سر مجیدی

آیا فرهاد مجیدی و باشگاه استقلال بار دیگر از هم جدا خواهند شد؟

سایه نکونام روی سر مجیدی

امروز برای فرهاد مجیدی و استقلال روز تعیین‌کننده‌ای است. دو طرف بر سر ادامه همکاری، مذاکرات نهایی را خواهند داشت. آنچه احمد مددی مدیرعامل استقلال چهارشنبه گذشته در برنامه ورزشگاه شبکه پنج گفت، پایانی بود بر همکاری با این مربی. مددی پرده از مذاکرات مجیدی با الاهلی امارات برای ترانسفر قائدی برداشت، این در حالی است که فرهاد بارها گفته بود به باشگاه اعلام کرده مهدی در تیم بماند! از سویی او به افشاگری درباره تمدید قرارداد اسماعیلی پرداخت و گفت فرهاد به او گفته این بازیکن در تیم دو دستگی ایجاد می‌کند. بلافاصله بعد از این ادعا تصویری از چت خصوصی مجیدی و مددی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فرهاد در نامه‌ای دست‌نویس برای مدیرعامل نوشته بود قرارداد اسماعیلی تمدید شود. البته ادامه چت مشخص نبود و کسی نمی‌داند واکنش مددی در قبال این خواسته چه بوده است.

وقتی مصاحبه مددی تمام شد، فرهاد مجیدی اعلام کرد در مصاحبه‌ای تصویری توضیحات لازم را به هواداران می‌دهد. تحلیل این کنش و واکنش برای افکار عمومی و هواداران استقلال، پایان همکاری دو طرف بود. مددی همان شب اعلام کرد برای ادامه همکاری با مجیدی نیاز به بررسی است و هیات مدیره به زودی نظر خود را در این باره اعلام می‌کند. خبرهای رسیده از داخل باشگاه اما حکایت از آن دارد که همکاری طرفین فعلا شفاهی به پایان رسیده و مانده کتبی شود.
ماجراهای دبی
هیات مدیره استقلال و فرهاد مجیدی رابطه خوب و دوستانه‌ای ندارند. مجیدی معتقد است آنها کم‌کاری می‌کنند و امکانات لازم را در اختیار او و تیمش قرار نمی‌دهند. هیات مدیره هم تاکید دارد فرهاد برای آنها مشکل تراشی می‌کند و اهل مماشات نیست. اختلافات دو طرف در زمان برگزاری اردوی امارات بیشتر و بیشتر شد. اول این‌که هیات مدیره تاکید داشت تیم دو روز قبل از بازی با الهلال به امارات برود. آنها معتقد بودند مجیدی برای دیدار با خانواده‌اش، اردوی بیش از یک هفته در نظر گرفته است. فرهاد اما پای خود را در یک کفش کرد که باید تیم زودتر به امارات برود. محمود فکری سرمربی سابق استقلال اخیرا در مصاحبه‌ای گفته: «خبر دارم شب‌ها مربی در اردو نبود.» منظور او این بود که فرهاد معمولا شب‌ها از اردو خارج شده و پیش فرزندانش می‌رفته است. از سویی اختلافات به خاطر پاره‌ای مسائل از جمله مسائل مالی بالا گرفت. گویا پرویز مظلومی در چند تماس با دیگر اعضای هیات مدیره گلایه می‌کند که فرهاد حتی در هتل داد و بیداد راه انداخته و این مساله مشکلاتی را به وجود آورده است. مجیدی که انگار صبرش لبریز شده بود، در دبی به وضعیت مالی تیم اعتراض داشت و این مساله باعث اختلافاتی بین او و پرویز مظلومی شده بود. در امارات البته اتفاقات دیگری هم افتاد، از جمله توهین یک هوادار به مظلومی که هیات مدیره تصور می‌کند کاملا برنامه‌ریزی شده بود و پای یکی از مسؤولان سابق باشگاه در میان است. ماجراهای دبی و عمیق‌تر شدن اختلافات مجیدی و اعضای هیات مدیره، پیشاپیش طرفین را به پایان همکاری نزدیک کرد.
مجیدی پولش را می‌خواهد
هیات مدیره استقلال فرهاد مجیدی را نمی‌خواهد. آنها ظاهرا قرار است امروز رای به جدایی بدهند. فرهاد در این شرایط یک سیاست روشن دارد؛ این‌که استعفا ندهد و اخراج شود تا بتواند دستمزد کاملش را دریافت کند. این هم طبیعی است. به هر حال او مایل به این همکاری بوده ولی باشگاه تمایلی برای ادامه کار ندارد. قرارداد مجیدی و استقلال گویا زیر 5میلیارد تومان است و فرهاد نمی‌خواهد هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ مادی ضرر و زیانی ببیند. اسپانسر هم گویا چندان تمایلی ندارد به استقلالی که مجیدی هدایت آن را برعهده دارد، کمک کند. به هر حال فرهاد در چند مرحله به اسپانسر استقلال حمله و حتی آنها را متهم به این کرده که دوست ندارند تیم نتیجه بگیرد. اسپانسر در جواب به مسؤولان استقلال گفته نسبت به تعهداتش 30 میلیارد اضافه به باشگاه پول داده و چرا باید مورد اتهام باشد؟
نکونام در نزدیکی استقلال
حالا نام جواد نکونام برای هدایت استقلال مطرح شده است، مربی موفقی که همین اواخر توانست همراه با فولاد فرهاد مجیدی را در فینال جام حذفی شکست دهد. نکونام سال گذشته هم با پیشنهادی از سوی استقلال روبه‌رو شد ولی تصمیم گرفت در فولاد بماند. مخالفت سعید آذری و میل نکونام به همکاری با تیم اهوازی، عامل اصلی این دوری بود. امسال اما بعد از مجیدی وسوسه‌انگیزترین گزینه کاپیتان سابق تیم‌ملی به حساب می‌آید. نکونام گویا با پیشنهاد کاملا جدی باشگاه روبه‌رو شده است. هیات مدیره تمایل دارد تا به هر شکل ممکن این مربی را جذب کند. آنها به او پیشنهاد داده و منتظرند تا بعد از تعیین تکلیف قطعی مجیدی، قرارداد نکونام را امضا کنند. البته به نظر نمی‌رسد مسیر به این سادگی باشد. با توجه به اتفاقات رخ داده در استقلال، قطعا این مربی شرط و شروطی برای حضور در باشگاه محبوبش خواهد داشت. او روی نظم و انضباط تاکید زیادی دارد. 24ساعت زمان خود را برای کار می‌گذارد و به همین خاطر توقع دارد تا باشگاه هم به تعهداتش نسبت به تیم عمل کند. باید منتظر ماند و دید ظرف 24ساعت آینده تکلیف مجیدی و استقلال چه خواهد بود و آیا در صورت جدایی آنها، نکونام تن به این همکاری می‌دهد؟