مدافعان حرم، کسانی بودند که پایشان نلرزید

در مراسم رونمایی از کتاب‌های «کشکول میرزاجواد آقا» و «پاتک علیه پیتوک» عنوان شد

مدافعان حرم، کسانی بودند که پایشان نلرزید

مراسم رونمایی دو کتاب «کشکول میرزا جواد آقا»؛ روایتی از زندگی شهید مدافع حرم جواد کوهساری و «پاتک علیه پیتوک»؛ روایت مردانگی‌های شهید مدافع حرم سیدهادی سلطان‌زاده با حضور خانواده این شهدا در مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش جام‌جم، در این مراسم، محمدمهدی احمدیان، محقق و تدوینگر کتاب کشکول میرزا جواد آقا در سخنانی گفت: سال 96 در حاشیه جشنواره مردمی فیلم عمار بنا بود از خانواده شهید «ابوسجاد» تجلیل کنیم. به این فکر کردیم چه کسی همسنگ خانواده شهید است تا این کار را به ایشان بسپاریم، به ذهنمان رسید هیچ کس بهتر و لایق‌تر از خانواده شهید دیگر نیست که بتواند این کار را بکند. فردای آن روز قرار شد مادر شهیدکوهساری برای تقدیر تشریف بیاورند. فکر می‌کردم این درد فرزند برای مادر، بسیار سنگین و کمرشکن است. نمی‌دانستم هنگام ورود ایشان با چه صحنه‌ای مواجه می‌شوم اما مادر شهید کوهساری با ابهتی خاص وارد سالن برنامه شدند؛ اصلا این استقامت برایم قابل درک و هضم نبود.
 بعضی موارد را نتوانستیم در کتاب بیاوریم
وی افزود: هر چه جلوتر می‌رفتم این سوژه برایم جذاب‌، جالب‌، قشنگ‌ و برای خودم عجیب‎‌وغریب‌تر می‌شد که این شهید، در واقع جمع اضداد است؛ یعنی او هم در شوخ‌طبعی در اوج است و هم در جدی بودن. تقریبا با 40نفر از دوستان شهید ارتباط گرفتیم که بعضی‌‎هایشان به لحاظ موقعیتی که داشتند حاضر به مصاحبه نشدند و بعضی موارد را هم نتوانستیم در کتاب بیاوریم؛ زیرا متوجه شدیم الان به صلاح نیست و باید در فرصت و کتاب دیگری کار بشود.
نویسنده کتاب کشکول میرزا جواد آقا تصریح کرد: سعی‌مان را کردیم شهیدکوهساری واقعی را روایت کنیم. شهیدی که در ذهن و دل رفقایش است نه یک آدم آسمانی دست‌نیافتنی. شهید کوهساری مثل خودمان بود. خیلی وقت‌ها در خیابان که راه می‌روم، جوانان زیادی را می‌بینم مانند شهید کوهساری هستند، منتها هنوز آن لیله‌القدری که شهیدآوینی می‌گوید «هر کسی را لیله القدری هست که در آن ناگزیر ازانتخاب خواهدشد» برایشان پیش نیامده وگرنه شهید کوهساری و امثال او دوروبَرمان زیاد است و خیلی از ما با آنها حشر‌ونشر داریم.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی و رسانه‌ای لشکر فاطمیون نیز در بخش دیگری از این مراسم، با بیان فرازهایی از زیارت اربعین عنوان کرد: شهدای مدافع حرم و دفاع‌مقدس ما هم کسانی بودند که آن روز که اسلام به خون‌دادن نیاز داشت، معطل نکردند.
وی با تشکر از عوامل دو کتاب یادآورشد: شهدای مدافع حرم ما کسانی بودند در دوره‌ای که دنیا و بشریت و حتی بعضی از حزب‌اللهی‌ها گرفتار دنیا و دنیابازی شده‌بودند، آن روزی که اسلام به خون‌دادن نیاز داشت، پایشان نلرزید.
وی خاطرنشان کرد: شهید سلطان‌زاده و شهید کوهساری، زمانی که دیدند برای دفاع از حرم، افغانستانی‌ها در قالب فاطمیون به سوریه می‌روند، این‌قدر تمرین کردند که بتوانند که با لهجه افغانستانی صحبت کنند تا خودشان را افغانستانی جا بزنند و اعزام شوند. در واقع، اینها یک قله‌ای به اسم وظیفه، تکلیف و خدمت به اسلام، شناسایی کرده‌بودند و از هر روزنه‌ای که فکر می‌کردند می‌توانند به این قله برسند، حاضر بودند آن راه را طی کنند. اهداف این شهدا، اعتقادی و آرمانی بود. اینها آنچه در توان داشتند، انجام دادند و به آن قله‌ای که باید برسند، رسیدند. امروز میدان، دست من و شماست. ما و شما باید ببینیم برای این‌که جامعه را از حیرت و سرگردانی دربیاوریم، چکار باید بکنیم.
بنابرین این گزارش، علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها علاوه بر کتا‌بفروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی انتشارات «راه یار» به نشانی raheyarpub یا سایت vaketab.ir اقدام کنند.