پسرم کجاست؟

پسرم کجاست؟


جیمز مک آوی بازیگر «باهم» همچنین درام روانکاوانه و دلهره‌آور «پسرم» را هم در پلتفرم‌های اینترنتی روی اکران داشته است. فیلم با داستان پررمزوراز و تعلیقی خودش تلاش دارد با خلق هیجان در دل بیننده، پیام‌هایی اجتماعی هم بدهد و در رابطه با خریدوفروش بچه‌های کم سن و سال در قاره اروپا، دست به افشاگری بزند. ظاهرا کریستین کاریون، کارگردان فرانسوی تبار سینما از ساخته سال 2017 خود به همین نام پسرم بسیار راضی بوده که تصمیم به کارگردانی نسخه انگلیسی‌زبان آن گرفته است. مقایسه دونسخه فرانسوی و انگلیسی‌زبان نشان می‌دهد کاریون در اولی توانسته با موفقیت بیشتری عمل کند و اثری گیراتر و جذاب‌تر ارائه کرده است. منتقدان سینمایی هم مثل تماشاگران توجه چندانی به فیلم نکردند و آن را محصولی پرمدعا اما توخالی ارزیابی کردند.
داستان پسرم درباره گم‌شدن ناگهانی فرزند زوجی است که از هم جداشده‌اند. پسرک نزد مادرش (با بازی ملانی لورنت در هر دو نسخه) زندگی می‌کند و در جریان یک اردوی مدرسه‌ای گم می‌شود. با ورود پدر (مک آوی در نسخه انگلیسی و گیلوم کانه، بازیگر موردعلاقه کاریون در نسخه فرانسوی) کم‌کم مشخص می‌شود که پسرک توسط دلالان خریدوفروش کودکان ربوده‌شده و قرار است تحویل خریدار شود. در شرایطی که ظاهرا کاری از مأموران پلیس برنمی‌آید و اصلا معلوم نیست در داخل فیلم مشغول انجام چه‌کاری هستند، پدر در عملیاتی اکتشافانه و مخفی موفق به کشف مخفیگاه دلالان شده و خیلی راحت فرزندش را از چنگ آنها نجات می‌دهد. او حتی موفق می‌شود یک دختربچه دیگر را هم از دام شخصیت‌های منفی برهاند! تنها بعدازاین عملیات متهورانه است که سروکله پلیس پیدا می‌شود تا پسمانده‌های ماجرا را جمع‌آوری کنند.
گفته‌شده مک آوی سر صحنه فیلمبرداری فیلمنامه‌ای در اختیار نداشت و باید شخصیت داستانی‌اش را خودش خلق و بازی می‌کرد.
کلر فی هم انتخاب اول تهیه‌کنندگان برای نقش همسر بود که بعدها به لورنت رسید.تمام صحنه‌های فیلم در لوکیشن‌های جذاب و دیدنی سرسبز اسکاتلند طی 20روز فیلمبرداری و اواخر کار با شیوع کرونا همراه شد. جالب است باهم، فیلم دیگر
مک آوی طی شش روز فیلمبرداری
شد.