نسخه Pdf

خواب مرگ روی ریل قطار

خواب مرگ روی ریل قطار

خواب سنگین دو نگهبان باغ پسته روی ریل قطار، مرگ آنها را رقم زد. بوق‌های ممتد لکوموتیوران هم نتوانست آنها را متوجه حادثه کند.
یک ماه به جشن عروسی روح ا... قوام آبادی ۳۸ ساله، نگهبان باغ‌پسته مانده‌بود. خانه‌ای برای نوعروس مهیا کرده‌بود اما با مرگ دلخراش او همه امیدهای نوعروس رنگ باخت. مرگ او کمر خانواده را شکست. آن‌سوتر خانواده همکارش حمزه اسلامی ۳۶ساله هم در غم او به سوگ نشستند. دو روز قبل پیکر آنها بردوش اهالی روستای قوام آباد بخش چترود کرمان تا خانه ابدی بدرقه و به خاک سپرده شدند‌.
اواخر شهریور امسال، قطار مسافربری تهران به زاهدان، به حوالی شهر کرمان رسید. مسافران و راننده قطار فکرش را هم نمی‌کردند این سفر با خاطره‌ای تلخ همراه شود. لکوموتیوران در نزدیکی بها آباد کرمان متوجه
حضور دو مرد روی ریل شد. سرعت قطار زیاد و فاصله با آنها کم بود. به همین دلیل سعی کرد آنها را با بوق از حادثه با خبر کند اما بوق‌های ممتد بی‌فایده بود و دو مرد قربانی تصادف با قطار شدند.
با حضور ماموران و شناسایی هویت قربانیان مشخص شد یکی از آنها تازه دامادی به نام روح ا... قوام آبادی ۳۸ ساله و دیگری حمزه اسلامی ۳۶ساله  
هردو نگهبان باغ پسته حوالی مسیر راه‌آهن بوده‌اند. آن‌شب بعد از گشت‌زنی و به تصور این‌که قطاری از آنجا عبور نمی‌کند، روی ریل خوابیدند و جان خود را از دست دادند.
برادر روح ا... به خبرنگار جام‌جم گفت: برادم در باغ پسته نگهبان بود. 40 روزی می‌شد در آنجا کار می‌کرد و قرار بود سه ماه دیگر آنجا بماند. آن شب با همسرش تلفنی حرف زده‌بود و متوجه شدیم بعد از شام، با همکارش برای گشتزنی از باغ بیرون رفته‌ اما به دلیل خستگی روی ریل خوابیده‌اند. همسرش که متوجه استراحت آنها روی ریل می‌شود، می‌خواهد آنجا را ترک کنند اما برادرم می‌گوید فقط یک ربع استراحت می‌کنند و بعد به باغ می‌روند. بعد هم هر چه ما به او زنگ زدیم جواب نداد تا این‌که متوجه حادثه شدیم. لکوموتیوران خیلی تلاش کرده‌بود آنها را بیدار کند اما سرعت قطار زیاد بود و خیلی زود به آنها رسید.
پس از این حادثه،رسیدگی به ماجرا در کمیسیون بررسی سوانح ریلی آغاز شد.