نسخه Pdf

هتل های لاکچری، مخفیگاه کلاهبرداران رمز ارز

هتل های لاکچری، مخفیگاه کلاهبرداران رمز ارز

دوپسرجوان که  با راه اندازی کانال‌های تلگرامی و شرکت های کاغذی  به بهانه سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز از طعمه های خود کلاهبرداری می کردند در دام پلیس فتای مشهد گرفتار شدند. تعدادی از طعمه های متهمان دختران جوان بودند که بهانه ازدواج گرفتار متهمان شدند.
روزهای پایانی  شهریور امسال زن جوانی به پلیس فتای استان خراسان رضوی رفت و از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت : چند ماه پیش  به جزیره کیش سفر کردم و یک هفته ای در یکی از هتل‌های آنجا اقامت داشتم که اتفاقی با مردی که مسافر آن هتل بود، آشنا شدم. اواهل مشهد بود و در حوزه سرمایه گذاری در ارزدیجیتال  فعالیت داشت . مدعی بود ،در صورت سرمایه گذاری علاوه بر سود ماهیانه بالای 20 درصد ، در پایان قرار داد چهار درصد هم سود ثابت می دهد. در این حین مدعی شد به من علاقمند شده و خواستگاری کرد. من هم به او اعتماد کرده و طلاهایم را فروختم و 70 میلیون تومان به او دادم. ماه اول سود خوبی داد اما بعد از آن ناپدید شد.
پس از این شکایت،پلیس به دنبال جوان کلاهبردار بود که دو مرد دیگر هم به پلیس فتای استان خراسان رضوی آمده و از دو مرد به بهانه کلاهبرداری در حوزه ارز دیجیتال شکایت کردند.یکی از آنها در شکایتش گفت : به دنبال راهی برای سرمایه گذاری بودم. هنگام رصد در فضای مجازی متوجه فعالیت کانال تلگرامی  به نام شرکت "آذران اکسچنج " شدم که علاوه بر سود ماهانه بالا،در پایان
قرار داد سود چهاردرصدی ثابت هم به سرمایه گذاران می داد. هشتاد میلیون تومان پس انداز داشتم که آن را به مدیر کانال داده و او سه ماه سود داد و بعد از آن ناپدید شد
دومین شاکی نیز به همین شیوه فریب خورده و 70 میلیون تومان به مدیر کانال پرداخت کرده بود.
متهمان فراری علاوه بر کانال تلگرامی شرکت " آذران اکسچنج " کانال تلگرامی دیگرمربوط به یک شرکت دروغین دیگربه نام «اکو سرمایه» داشتند و با این دو شرکت کاغذی طعمه های خود را فریب می دادند.
رد دو متهم چند روز پیش در یکی ازهتل های معروف مشهد به دست آمد و در آنجا بازداشت شدند و پس از مواجهه حضوری با تعدادی ازشاکیان به جرایم خود اعتراف کردند.
یکی از متهمان  گفت :سه سال قبل به طور اتفاقی  با همدستم که اهل تبریز بود آشنا شدم.  تصمیم گرفتیم با راه اندازی کانال های تلگرامی افراد را به بهانه سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتالی  فریب دهیم .درسایت دیوار هم تبلیغات گسترده برای کارمان انجام داده بودیم.دو ماه به طعمه ها سود داده و بعد ناپدید می شدیم. پولهای به دست آمده از این کلاهبرداری‌ها را میان هم تقسیم کرده و با آن پولها به سفر می رفتیم ودرهتل های گرانقیمت یک ماه اقامت می کردیم. برخی دختران را نیز به بهانه ازدواج  فریب داده و بعد پولشان  را بابت سرمایه‌گذاری گرفته و غیب می شدیم.
تحقیقات از متهمان در پلیس فتا ادامه دارد.