مرگ دانشجوی فداکار پس از نجات مادر و مادربزرگ

مرگ دانشجوی فداکار پس از نجات مادر و مادربزرگ


پسر فداکار پس از نجات مادر و مادربزرگش از میان دود و آتش خانه‌، جانش را از دست داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، محمد روانان، پسر 22 ساله با خانواده‌اش در روستای سررود از توابع  شهرستان کلات در استان خراسان‌رضوی زندگی می‌کرد. او دانشجوی ورودی 98 و ترم پنجم رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان واحد دانشور شهرستان نیشابور بود. محمد ساعت 9 و 38 دقیقه صبح روز سه‌شنبه هفته گذشته بیست و پنجم آبان‌، سر کلاس آنلاین حاضر شده بود که ناگهان متوجه فریاد و کمک‌خواهی مادرش شد. درس را نصف و نیمه رها کرد و به سمت آشپزخانه خانه رفت. دید کپسول گاز مایع دچار نشتی‌ شده و در ادامه منفجر شد. مادر و مادربزرگ در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بودند. دود و آتش همه‌جا را پرکرده بود. وقتی وارد آشپزخانه شد خودش هم گرفتار شد. محمد بی‌آن‌که به جان خود فکر کند به دل آتش زد.  مادربزرگ که دچار مصدومیت و سوختگی شده بود را از میان آتش بیرون آورد. دوباره به دل آتش زد و مادر را در کنج خانه پیدا کرد که نفسش به‌شماره افتاده بود. او را هم بر دوش کشید و به سمت پنجره شکسته خانه رساند و توانست او را از خانه خارج کند.
همسایه‌ها با دیدن این صحنه به اورژانس و آتش‌نشانی خبر دادند. سعی کردند راهی برای ورود به خانه پیدا کنند و محمد را که در میان دود و آتش گرفتار شده ‌بود‌، نجات دهند اما او بر اثر دود گرفتگی و حرارت بالا نتوانست خود را از خانه بیرون بکشد و جان باخت.
با حضور امدادگران اورژانس و آتش‌نشانی در محل‌، شعله‌های آتش خاموش شد و امدادگران با حضور در خانه با جسد محمد روبه‌رو شدند و تلاش برای احیای او بی‌نتیجه ماند. مادر و مادربزرگش هم سریع به بیمارستان منتقل شدند.
پیکر جوان فداکار با حضور مردم روستای زادگاهش تشییع شد.