هر 12 ساعت یک  شهید

6 مامور پلیس در 3 روز گذشته در راه تامین امنیت، جان خود را فدا کردند

هر 12 ساعت یک شهید

 این روزها مدافعان امنیت برای برخورد با اراذل و اشرار در کشور از جان خود گذشته اند و هر روز خبر شهادت یک مامور در برخورد با ناامن‌کنندگان جامعه را می‌شنویم. به طوری که در 72 ساعت گذشته شش مامور پلیس در راه تامین امنیت به شهادت رسیدند. این در حالی است که جانشین فرمانده نیروی‌انتظامی خواستار برخورد با مجرمانی شد که به روی مردم و ماموران سلاح می‌کشند. سردار قاسم رضایی خاطرنشان کرد، جسارت برخی متهمان به حدی بالا رفته که جرات تیراندازی و درگیری با ماموران ما را پیدا کرده و نیروهای ما را به شهادت می‌رسانند. وی ادامه داد: این مجرم باید در دم دستش قطع و پس از دستگیری با قید فوریت و با تسریع در حکم، در محل قصاص شود. از دستگاه قضایی بابت صدور احکام و هماهنگی قضایی قدردانی می‌کنیم لکن در موضوعات صدور و اجرای احکام باید تسریع ایجاد شود.
 3 شهید و 6 مصدوم در دشت سمسور
به گزارش خبرنگار جام‌جم، عصر چهارشنبه گذشته ماموران قرارگاه عملیاتی ابوذر در دشت سمسور در مرز استان کرمان با سیستان و بلوچستان، با کاروان اشرار درگیر شدند. در ساعات اولیه این درگیری استوار یکم احسان شیرخانی و سرباز وظیفه امیرحسین خدادادی به درجه رفیع شهادت نائل و شش نفر از ماموران مجروح شدند. با ادامه درگیری در منطقه، سرهنگ مهدی توسنگ، سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر نیز با حضور فداکارانه در صحنه عملیات و درگیری تن به تن با یکی از اشرار، ضمن به هلاکت رساندن او، خود نیز به همرزمان شهیدش پیوست.
 درگیری جانانه با اشرار
کمتر از 48 ساعت بعد از درگیری دشت سمسور، مامور پلیس لنجان هنگام دستگیری اراذل و اوباش،زخمی و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت رسید. فرمانده انتظامی اصفهان در این باره گفت: پس از تماس تلفنی شهروندان با 110 مبنی بر درگیری اراذل اوباش در یکی از محله‌های شهرستان لنجان تیمی از ماموران  راهی محل شدند. سردار میرحیدری با اشاره به این‌که ماموران در محل با دو نفر از افراد شرور و اراذل و اوباش مواجه و با رعایت تمامی جوانب برای دستگیری آنها اقدام کردند، گفت: متهمان که مسلح بودند، با ماموران درگیر شدند که در نهایت دستگیر شدند.دراین درگیری یکی از ماموران پلیس آگاهی شهرستان لنجان به نام استواریکم احسان نصیری به شدت مجروح و برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت که به رغم تلاش پزشکان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 تصادف با خودروی قاچاقچی سوخت
ساعتی بعد و در فاصله 1200کیلومتری محل شهادت استوار یکم نصیری، گروهبان‌یکم محمدرضا نورایین از ماموران یگان امداد استان سیستان و بلوچستان و همکارش در زاهدان با خودروی حامل سوخت قاچاق، رو‌به‌رو شدند. راننده خاطی این دو مامور را زیر گرفت و مصدوم کرد. حال گروهبان‌یکم نورایین وخیم بود که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت اما به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید.
 ششمین شهید ناجا
صبح روز جمعه هم در پی درگیری مسلحانه ماموران پلیس با سارقان و اشرار مسلح در شهرستان کارون که به هلاکت سه نفر از سارقان مسلح منجر شد، مامور جان بر کف ناجا سرهنگ دوم هادی کنعانی بر اثر اصابت گلوله مجروح و به بیمارستان منتقل شد. پزشکان تلاش برای نجات جان او را آغاز کردند اما مامور شجاع جانش را از دست داد تا ششمین شهید نیروی انتظامی در مدت 72ساعت باشد.