نسخه Pdf

مهاجمان دریای شمال

مهاجمان دریای شمال

تعداد بازیکن: 2 تا 4 نفر زمان بازی: 60 تا 90 دقیقه گروه سنی: بالای 12 سال

برای این بازی باید تاریخ را ورق بزنید و به حدود سال‌های 800 تا 1050 میلادی برگردید؛ یعنی در عصر وایکینگ‌ها. وایکینگ‌ها دریانوردانی از جنوب اسکاندیناوی بودند که هم جنگجو بودند، هم غارت می‌کردند و هم به تجارت مشغول بودند.
«مهاجمان دریای شمال» در رده بازی‌های استراتژیک و با درجه یادگیری متوسط قرار می‌گیرد. قصه بازی درباره تعدادی از وایکینگ‌های جنگجوست که سعی می‌کنند آذوقه و منابع جمع کنند، سوار کشتی شوند و با حمله به شمال کشورشان، دژ و کلیساها را فتح کنند و غنائم جنگی به‌دست بیاورند تا رئیس قبیله از آنها راضی باشد. شما و دیگر بازیکنان
در نقش همین وایکینگ‌ها هستید و در نهایت بازیکنی برنده می‌شود که بتواند بیشترین را امتیاز را کسب کرده‌باشد.  مکانیسم بازی مبتنی بر کارگرگذاری است و بدین معنی است که شما مهره‌تان را در یکی از بخش‌های صفحه قرار می‌دهید و عملیات مربوط به آن را انجام می‌دهید. مثلا می‌توانید مهره‌تان را در نقره‌سازی، سربازخانه، آسیاب و اسلحه‌خانه قرار بدهید و متناسب به آن به خواسته‌تان برسید. کلا هم دو نوع عملیات وجود دارد: کار یا حمله. درواقع شما برای این‌که بتوانید حمله کنید نیاز دارید تا قبل از آن کار کنید چون داشتن یک گروه قوی نیازمند آذوقه و تدارکات زیاد است. نکته جالب دیگر تفاوت آدمک‌هایی است که در اختیار دارید. درت مثل انسان‌ها که توانایی متفاوتی دارند، آدمک‌ها هم باتوجه به رنگ‌شان می‌توانند کیفیت انجام کار را تغییر بدهند.
ضمیمه نوجوانه