نقاش کوچولو به خلاقیت‌های کودکان می‌پردازد

نقاش کوچولو به خلاقیت‌های کودکان می‌پردازد

بابک نظری کارگردان و تهیه‌کننده برنامه نقاش کوچولو گفت: اولین و مهمترین عاملی که سبب شد تا پا در عرصه تولید انیمیشن بگذارم و دستاوردهایی به زعم شما یا مخاطبان موفقیت‌آمیز داشته باشم علاقه زیادم به حوزه و دنیای انیمیشن بود بنابراین علاقه، زمینه و پشتوانه حضور و فعالیتم در عرصه انیمیشن از ابتدا تا‌کنون را رقم زد.
او افزود:طرح و ایده اولیه «نقاش کوچولو» از علاقه بچه‌ها به نقاشی توأم با روایت و تماشای داستان‌های مختلف است از این رو در این مجموعه سعی شده تا بر اساس نقاشی‌های یک کودک که نسبت به دنیای پیرامونش کشیده و جان بخشیده می‌شوند، قوه تخیل، خلاقیت و نوآوری در کودکان بیش از پیش شکل گیرد و شکوفا شود.
نظری اظهار کرد: سری پنجم این مجموعه پویانمایی که در آن یک کودک خردسال با نقاشی کردن جنگلی با حیوانات کوچک و بزرگ و پویا نمودن آنها توسط قوه تخیل و خلاقیت خود سعی می‌کند با قصه‌گویی و گشت و گذار در این جنگل و برقراری ارتباط با حیوانات آن دنیای پر شور و نشاط و رنگارنگ را برای مخاطب کودک و خردسال رقم بزند با تکنیک کات اوت‌ 3‌‌d به تولید رسید. وی که آثاری چون قصه‌های ریرا، هالابا ما، شکرستان و گولوبولا را در کارنامه هنری خود ثبت کرده بیان کرد: با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته پیرامون این کارتون و همچنین درصد بالای استقبال مخاطب از نقاش کوچولو می‌توان مدعی شد این پویانمایی تاکنون توانسته محبوبیت بسیاری کسب کند و در زمره آثار ماندگار برای گروه سنی کودک و خردسال طبقه‌بندی شود.
کارگردان پویانمایی نقاش کوچولو ادامه داد: از آنجا که تولید آثار کودک در عرصه‌های نمایشی مهجور واقع شده و آنچنان بهایی به این عرصه که می‌تواند به لحاظ فرهنگی و الگو‌پذیری کودکان و همچنین بالفعل کردن استعدادها و خلاقیت‌های بالقوه در آنها سهیم باشد بر آن شدیم در بستر تولید نقاش کوچولو در راستای پرورش ذهنیت پویا، خلاقیت و بالا رفتن قدرت درک‌، فهم وبیان کودکان و خردسالان گام‌های موثری برداریم که امیدوارم موثر واقع شده باشد.
نظری با بیان این‌که هر قسمت از این پویانمایی داستانی کاملا مستقل دارد، افزود: انیمیشن نقاش کوچولو تمام تلاش خود را به کار بسته تا در ساختار خود ابعاد گسترده‌ای از شاخص‌های شخصیتی کودکان و خردسالان را مورد بررسی و واکاوی قرار دهد و متناسب با ذائقه این قشر به فضاسازی کودکانه در راستای شکوفایی خلاقیت و کشف استعدادهای کودکان بپردازد.
این کارگردان اظهار کرد‌: معتقدم یکی از موفقیت‌های بزرگ مرکز پویانمایی صبا تولید آثار براساس توجه به مخاطب و ذائقه اوست. همچنین تمرکز و ساخت انبوه آثاری که به لحاظ کیفی و کمی در سطح قابل قبولی قرار دارند و از دید مخاطبان ارزشمند شناخته می‌شوند در کنار استقبالی که از سوی مخاطب به جهت محتوا و مضامین آثار تولیدی صورت می‌گیرد را می‌توان از عوامل تأثیرگذار در موفقیت مرکز پویانمایی صبا محسوب کرد.
نظری در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که وضعیت انیمیشن به ویژه به لحاظ اقتصادی در کشور نابسامان است می‌طلبد تمهیداتی پیرامون شرایط فعلی و نامناسب این عرصه از سوی متولیان اتخاذ گردد به گونه‌ای‌ که نیاز است بودجه‌های اختصاص یافته به این حوزه به‌درستی و عادلانه در نظر گرفته ‌شود.