ما آمده‌ایم حج؛ نیامده‌ایم سیاحت

ما آمده‌ایم حج؛ نیامده‌ایم سیاحت

تمام فعالیت من در خارج و بویژه در لبنان بود و اگر هم قاچاقی به ایران مى آمدم، امكان ارتباط آزاد با كسی را نداشتم، به‌خصوص چهره‌هاى شناخته‌شده‌ای كه در آن دوره تحت نظر ساواك بودند و اگر با آنها تماس مى‌گرفتم، به دردسر می‌افتادم و نمى‌توانستم برگردم، با این همه ایشان دورادور اطلاعاتى درباره من داشتند و وقتی وارد ایران شدم، مرحوم آقاى فردوسى پور مرا به ایشان معرفى كرد و از آن روز مورد لطف و محبتشان هستم.
بنده در اولین حج پس از پیروزى انقلاب، افتخار همراهى ایشان و مرحوم آیت‌ا... هاشمى رفسنجانى را داشتم. دولت عربستان هم خیلی استقبال گرمی كرد و ایشان و همراهان را در یك هتل پنج ستاره اسكان داد، ولى در یك شب هر دو بزرگوار به‌طور ناشناس هتل را ترك كردند و به بعثه امام آمدند. آیت‌ا... خامنه‌اى فرمودند: «ما آمده‌ایم حج، نیامده‌ایم سیاحت!» بنده در عرفات و مشعر و منا هم در خدمت ایشان بودم. 
یادم است یك روز در معیت ایشان به نمازجمعه می‌رفتم و چون ایشان با تسلط به زبان عربى سخن می‌گویند، در مسیر به ایشان عرض كردم خوب است در پایان خطبه جمعه، كمى به زبان عربى براى مسلمانان عرب هم سخن گفته شود. ایشان موافقت كردند و پس از آن خطبه به زبان عربى شروع و رایج شد.