اختلاف ما با ژاپن 3 گل نبود

طارمی: همه دوست داریم كی‌روش بماند

اختلاف ما با ژاپن 3 گل نبود

انگار همیشه در ناكامی‌ها باید پای مهدی طارمی هم وسط باشد. وقتی در جام جهانی از گروه مان صعود نكردیم، پیش از آن كه برای نمایش شجاعانه تیم ملی دست بزنیم، سرمان را دو دستی چسبیدیم و نام مهدی طارمی را به خاطر آن موقعیتی كه در آخرین دقیقه بازی با پرتغال از دست داد فریاد زدیم. پرسپولیسی‌ها هم در فینال لیگ قهرمانان آسیا، هرچی دلخوری داشتند سر مهدی طارمی خالی كردند كه اصلا در تیم نبود. حالا هم خیلی‌ها می‌گویند اگر طارمی دو اخطاره نمی‌شد، نتیجه بازی با ژاپن چیز دیگری بود. این هم تقدیر مهدی طارمی است انگار. بودنش یك داستان دارد و نبودنش هم یك داستان. مهدی كه در بازی با ژاپن 90 دقیقه روی سكوها حرص و جوش خورد، بعد از حذف تلخ تیم ملی از جام‌ملت‌ها، با جام‌جم گفت و گو کرد:

• مهدی! فكر می‌كردید بازی با ژاپن 3 بر صفر شود؟
واقعا اختلاف ما با ژاپن 3 گل نبود. تا قبل از این‌كه ژاپن گل بزند تیم ما سوار بر بازی بود. در نیمه اول موقعیت‌های بیشتری داشتیم و در شروع نیمه دوم هم عالی بازی كردیم اما یك اشتباه سهوی باعث شد آنها به گل برسند و بعد هم آن اتفاقات افتاد. سخت بود در چنین فشاری بتوان بازی را كنترل كرد. البته من به هیچ عنوان قصد ندارم این شكست را توجیه كنم، اما باید قبول كنیم ژاپن تیم قدرتمندی است و اصلا امكاناتی كه دارد با امكانات ما قابل قیاس نیست. این تفاوت‌ها یك جاهایی خودش را نشان می‌دهد. 

چه احساسی داشتی در لحظاتی كه روی سكوها شاهد گل خوردن و باخت تیم بودی؟

قابل وصف نبود. ناراحت بودم از این‌كه نمی‌توانم به تیم ملی در بازی با ژاپن كمك كنم. متاسفانه به دلیل كارت زردی كه در بازی با چین گرفتم و اصلا هم مستحقش نبودم بازی حساس مقابل ژاپن را از دست دادم. داوران در این تورنمنت به‌شدت روی تیم ایران حساس بودند و دیدیم كه چقدر راحت به بازیكنان ما كارت نشان می‌دادند. 

 ظاهرا این آخرین بازی كی‌روش روی نیمكت تیم ملی بود. در این باره چه نظری داری؟

اگر من تصمیم گیرنده باشم قطعا كی‌روش را 
نگه می‌دارم اما به عنوان یك بازیكن باید بگویم من و خیلی دیگر از ملی‌پوشان از صمیم قلب دوست داریم آقای
كی روش در تیم ملی بماند. خیلی از رقبای ما آرزو دارند مربی بزرگی مثل كی‌روش داشته باشند. ما نباید عملكرد
 كی روش در فوتبال ایران را فراموش كنیم. تیم ملی سال‌هاست تیم اول آسیا است، دو بار به جام جهانی صعود كردیم و بازی‌های آبرومندی را هم در این دو جام جهانی به نمایش گذاشتیم و در این تورنمنت هم بازی‌های درخشانی را از تیم شاهد بودیم.
​​​​​​​
 اگر بخواهی یك جمله درباره تیمی كه از جام ملت‌های آسیا حذف شد، بگویی،...
صادقانه می‌گویم، كسی در تیم ملی كم نگذاشت و همه با تمام توانشان بازی كردند و شایسته تجلیل هستند.