كی‌روش در چند قدمی كلمبیا

كی‌روش در چند قدمی كلمبیا

از چند وقت پیش بحث حضور كارلوس كی‌روش در تیم ملی كلمبیا شنیده می‌شد. این تیم كه خود را برای مسابقات كوپا آمریكا 2019 در برزیل آماده می‌كند، هنوز سرمربی خود را معرفی نكرده است. حالا با حذف تیم ملی ایران از جام ملت‌های آسیا و خداحافظی كی‌روش از تیم ملی كشورمان، به نظر می‌رسد سرمربی پرتغالی 
به زودی چالش جدید خود در آمریكای جنوبی را آغاز می‌كند. صحبت‌های روز گذشته رئیس فدراسیون فوتبال این كشور نشان داد كه كی‌روش به زودی به عنوان سرمربی این تیم معرفی می‌شود.
رامون خسرون، رئیس فدراسیون فوتبال كلمبیا در مصاحبه با رسانه‌های این كشور درباره توافق نهایی با كارلوس كی‌روش گفت: ما برنامه ریزی كردیم كه كی‌روش سرمربی تیم ملی كلمبیا شود. ما مذاكرات پیشرفته خوبی انجام دادیم. در این مذاكرات به توافق نیز رسیدیم. او درخواست كرده بود تا پایان جام ملت‌های آسیا صبر كنیم. رئیس فدراسیون فوتبال كلمبیا درباره این‌كه كی‌روش شناختی از فوتبال آمریكای‌جنوبی ندارد، گفت: هر اسمی به تیم ملی كلمبیا بیاید قابل بررسی است. اما شما باید رزومه فوتبالی كی‌روش را بدانید. او كارنامه‌ای پربار دارد. او در آمریكای جنوبی كار نكرده است اما در آمریكا، رئال مادرید و چهار بار در جام‌جهانی حضور پیدا كرده است. صحبت كردن درباره این‌كه او از فوتبال آمریكای‌جنوبی شناخت ندارد، مرا شگفت‌زده كرد. خسرون درباره مدت قرارداد سرمربی جدید كلمبیا گفت: ما قصد داریم قراردادی چهار ساله امضا كنیم تا برای جام‌جهانی 2022 و كوپا آمریكا آماده شویم.
در همین حال، ال هرالدو كلمبیا با بیان این‌كه كی‌روش مهم‌ترین رقیب خوزه پكرمن آرژانتینی برای به‌دست گرفتن سكان هدایت تیم ملی كلمبیا است، اعلام كرد كه فدراسیون فوتبال كلمبیا به احتمال زیاد همین هفته نام سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این كشور را اعلام خواهد كرد. ال هرالدو به این موضوع نیز اشاره كرده كه كی‌روش و فدراسیون فوتبال كلمبیا پیش از این روی اصول همكاری دوجانبه به توافق رسیده‌اند. 
روزنامه معتبر اسپانیایی اسپورت هم نوشت كه فقط امضای قرارداد كی‌روش با فدراسیون فوتبال كلمبیا باقی‌مانده است.